Soluții

MAN TGM 13.250. Un singur camion, mai multe suprastructuri

Un autocamion foarte specializat este de regulă operat foarte puţine luni din an, iar achiziția și întreținerea lui este extrem de costisitoare.

 

09 May 2016

Din acest motiv, achiziția unei autobasculante care poate fi utilizată în vederea executării de sarcini multiple, pe tot parcursul anului, poate fi o soluție câștigătoare.

Un şasiu – trei sarcini posibile. Această diversitate de combinaţie este caracteristică pentru flexibilitate. Şasiul rulează permanent, asigură întreprinzătorului exploatarea sa integrală precum şi pentru autorităţile comunale rentabilitatea din punct de vedere al costurilor de achiziţie.

Autovehicul MAN TGM 13.250 4×4 BL, cu tracţiune integrală poate prelua, în calitate de utilaj interşanjabil, o maşină de măturat sau o basculantă, la care este ataşat, pentru servicii de iarnă, un utilaj de împrăştiat.

MAN pregăteşte autovehiculul în aşa fel, încât schimbarea suprastructurilor să se poată realiza într-un timp mai scurt. O maşină de măturat are nevoie, între osii, de un spaţiu de montaj liber, destinat tamburului de măturare, a măturilor-disc şi gura de aspirare.

Din acest motiv, MAN mută instalaţia de eşapare Euro 6, inclusiv ţeava de eşapare, precum şi recipientele de aer şi caseta cu baterie pe un suport situat în spatele cabinei şoferului.

Rezervorul de motorină se mută pe partea stângă, astfel se creează pe partea dreaptă a cadrului spaţiu suficient pentru agregatul de măturare. În locul recipientelor hidraulice proprii, MAN pune la dispoziţie la fiecare suprastructură un rezervor central ce deserveşte toţi consumatorii. Acesta îşi găseşte, de asemenea, locul pe cadru.

Transmisia integrală asigură nu numai deplasarea atunci când vehiculul este utilizat ca basculantă pe sectoare de drum în afara drumurilor consolidate, ci şi pe timp de iarnă atunci când se intervine pentru a degaja drumurile de zăpadă. Acesta oferă, sub cadru, o gardă la sol suficientă pentru maşina de măturat şi pentru dispozitivul de aspirare a acesteia.

Din pachetul inclus la livrare fac parte echipamentele destinate serviciilor de iarnă, cu placă de montaj frontală conform DIN 15432, puncte de conexiuni electrice cu semnal de viteză de drum pentru utilajul de împrăştiat, iluminare şi semnalizatoare amplasate la înălţime precum şi lumini de poziţie portocalii pe pavilionul cabinei.

O specialitate a seriei MAN TGM, cu o greutate maxim admisă de 13 până la 15 tone şi tracţiune integrală este suspensia pneumatică de la osia posterioară. Aceasta facilitează procedeul de schimbare a suprastructurilor.

Astfel se asigură o protecţie maximă a încărcăturii împotriva trepidaţiilor, păstrându-se un nivel de rulare constant. Pe de altă parte, avantajul suspensii pneumatice este pus la încercare în timpul serviciilor de iarnă.

Complet independent de stadiul de încărcare a utilajului de împrăştiat montat, suprafaţa de încărcare şi discul de împrăştiere rămân tot timpul la acelaşi nivel. Forma şi modul de împrăştiere nu trebuie ajustat pe parcursul cursei.

În cadrul IFAT este prezentat iun model MAN TGM 13.250 4×4 BL în combinaţie cu două suprastructuri, ce are ca scop evidenţierea flexibilităţii în ceea ce priveşte utilizarea autovehiculului. În spatele şasiului se află amplasată o maşină de măturat, de la firma Faun şi o benă cu basculare spre trei laturi. În acest autovehicul este montată transmisia manuală cu 9 trepte.

09 May 2016