Soluții

Un reper în transportul cu temperatură controlată

În 2020, compania de familie Jilăveanu Transcom, condusă de Florică Jilăveanu, împlinește 22 de ani de activitate.

Nu sunt multe companii de transport înființate după 1989, având capital integral românesc, care se pot lăuda cu peste 20 de ani de activitate într-una dintre cele mai dinamice și competitive industrii, transportul rutier.

30 Jan 2020

FIȘA COMPANIEI

An înființare: 1998

Proprietar: Florică Jilăveanu

Nr. angajați: 60

Tip de transport: frigo 1.5 tone – 22 tone

Nr. de camioane: 40 unități

Model camioane: MAN

Rute de transport: Ungaria, Italia, Germania, Anglia, Olanda, Spania, Franța, Belgia

 

Aventura unuia dintre cei mai fideli clienți ai mărcii MAN din România, Jilăveanu Transcom - a început în 1998 când, nea Florică, așa cum îl știe majoritatea din breaslă, a decis să ia calea antreprenoriatului.

Ca șofer profesionist angajat, acumulase suficient de multă experiență din cursele internaționale efectuate în Europa, Rusia, dar și în Orientul Mijlociu. În cadrul companiilor unde a lucrat, spune el, s-a specialiat în transportul cu temperatură controlată. De altfel, Jilăveanu Transcom a devenit în timp un reper pe această nișă de transport.

„Am lucrat ca șofer profesionist de internațional până în 1998, atunci când am decis să încep o afacere de transport pe cont-propriu. Am achiziționat la mâna a doua din Olanda un autoșasiu de 12 tone cu dubă frigorifică în care puteau fi transportați 17 paleți. Primele curse cu el au fost de carne la cârlige și lactate”, își aduce aminte zâmbind Florică Jilăveanu, proprietarul companiei Jilăveanu Transcom.

Primul contract, care se menține până în ziua de astăzi, a fost cu un important producător de produse lactate intrat pe piața din România. Succesul unui astfel de parteneriat într-o piață competitivă, în care prețul dă tonul, este cu adevărat o performanță.

Alături de oamenii potriviți, „seriozitatea și punctualitatea au fost și sunt în continuare punctele noastre forte”, spune Florică Jilăveanu.

Odată cu creșterea activității, compania a început să-și extindă flota de camioane. „Am renunțat la camioanele de 12 tone și am achiziționat camioane de 20 de tone. Așa am ajuns să avem primele camioane MAN, tot second-hand din Olanda.”

Deși afacerea era în creștere, având constant de muncă, „era foarte greu să obții un credit pentru achiziția unor vehicule noi”, spune Florică Jilăveanu.

În 2004, Jilăveanu Transcom a cumpărat printr-un intermediar primele patru camioane noi MAN aduse pe filiera maghiară. Ulterior, compania a mai cumpărat alte trei.

„Pe un val de creștere al afacerii, în 2006, am început să cumpărăm camioane noi MAN direct de la importatorul oficial. În 2008, parcul nostru a ajuns la o flotă de 70 de capete-tractor MAN cu semiremorci frigo și cisterne, care aveau curse regulate spre Polonia, Franța, Germania, fiecare camion fiind condus în echipaj.”

Astăzi, din cauza prețurilor de transport, a noilor reguli privind transportul internațional în Europa, dar și a lipsei de forță de muncă, compania a decis să nu mai crească flota și să se concentreze pe consolidarea afacerii.

„Una dintre problemele greu de gestionat este cazarea șoferilor la hotel pe perioada repausului săptămânal normal în Germania, Olanda, Franța, Belgia sau Danemarca. Pe lângă lipsa locurilor de cazare cu parcare pentru camioane, ai și partea legală, asigurare etc.”, spune Florică Jilăveanu.

Calitatea serviciilor și dotările moderne ale parcului auto i-au adus companiei Jilăveanu Transcom parteneri direcți, companii mari din Germania, Franța, Belgia, Olanda, Austria, Italia și România.

În prezent, compania efectuează transport intern și internațional de mărfuri (generale, materiale de construcții, textile etc.), lichide alimentetare și mărfuri la temperatură controlată (refrigerate, congelate) cu o flotă de 50 de camioane MAN, cele mai noi fiind din 2019.

„În 2019, am reînnoit flota cu 6 unități MAN TGX 18.500 echipate cu cabină XLX, motoare de 500 CP, sisteme de siguranță și asistență pentru șoferi. Este o marcă de care ne-am atașat, care ne-a oferit satisfacții în activitatea noastră și la care nu pot renunța.”

Sânge proaspăt în management
Pentru a se asigura că firma va avea continuitate și după ce se va pensiona, Florică Jilăveanu le-a implicat în managementul companiei și pe fetele sale.

„Pentru a putea conduce o companie de transport, trebuie să înțelegi cum funcționează, să fii implicat și dedicat. La treaba asta mai au de lucrat și de aceea nu ies încă la pensie”, a încheiat zâmbind Florică Jilăveanu.

 

 

30 Jan 2020