Soluții

MAN TGM. Avantajul sarcinii utile în colectarea deşeurilor

Când comparăm seriile TGM şi TGS, ca vehicule cu trei axe destinate colectării deșeurilor, atunci MAN TGM îşi etalează punctele forte din punct de vedere al sarcinii utile şi a cabinei şoferului.

25 Feb 2016

Deoarece eficienţa nu este măsurată strict numai din punctul de vedere al autovehiculului, ce este inclusă în Total Cost of Ownership (TCO), ci şi din acel al ergonomiei în activităţile cotidiene. Urcarea confortabilă în cabină se realizează prin intermediul a doar două trepte, deci cu una mai puţin decât la o serie constructivă superioară.

Acest avantaj se face simţit pe parcursul unei curse ce impun urcări şi coborâri frecvente. Câştigul de spaţiu pentru şofer şi cei doi pasageri este remarcat prin prelungirea cabinei C cu 26,5 centimetri.

Modelul MAN TGM, configurat pentru o greutate totală de 36 de tone porneşte la drum, în comparaţie cu MAN TGS, cu o sarcină utilă mai mare cu circa o tonă, ceea ce este în beneficiul flexibilităţii la încărcarea suprastructurii cu o capacitate de 22 m3.

Ca o noutate, MAN aduce la IFAT la modelul TGM un ampatament de 4125 milimetri între prima şi a doua osie. Această configuraţie s-a realizat în sprijinul activităţilor practice şi anume pentru a optimiza distribuirea greutăţii pe toate osiile, având în vedere umplutura grea şi punctele de greutate, ce îşi modifică permanent poziţia în timpul traseului de colectare.

De menţionat în acest sens este şi osia posterioară celei motrice, configurată pentru a suporta o masă de 7,5 tone. Aceasta îmbunătăţeşte manevrabilitatea pe străzi blocate de vehicule parcate, cât şi în operaţiunile de manevrare pe străzi înguste şi în zonele înghesuite din oraşe.

Modelul TGM 26.340 6×2-4 BL, prezentat la standul MAN etalează elementele de operare, care cresc eficienţa operării unui autovehicul de colectare a deşeurilor cu încărcare posterioară. Acesta este echipat cu un software specific branşei, MAN TipMatic, cu frână de imobilizare în staţii şi cu elementul de operare amplasat pe cotiera şoferului.

Acest vehicul este dotat şi cu o nouă generaţie de sisteme de siguranţă. Printre acestea se numără avertizorul de părăsire a benzii de circulaţie LGS, asistentul pentru frânare de urgenţă EBA2 şi semnalul de frânare de urgenţă ESS.

Începând cu o viteză de 60 km/h, Lane Guard System LGS supraveghează poziţia de rulare raportată la banda de mers şi îl avertizează pe şofer dacă trece neintenţionat peste marcajul dintre benzi.

Asistentul pentru frânare de urgenţă EBA2 (Emergency Brake Assist), montat de către MAN, depăşeşte deja cu mult cerinţele legale înăsprite ale nivelului 2 impuse, ce sunt valabile din noiembrie 2018 pentru autovehiculele nou înmatriculate.

Semnalul de frânare de urgenţă ESS (Emergency Stopping Signal) activează în cazul unei frânări de urgenţă, suplimentar pe lângă stopurile de frână, şi semnalizarea de avarie, având o frecvenţă mărită de intermitenţă (semnalizare în caz de frânare de urgenţă), indicând astfel celor ce rulează din spate situaţia de urgenţă.

25 Feb 2016