Featured

MAN pregătește începerea producției de serie a camionului electric

MAN Truck & Bus va începe producția de serie a noului camion electric la fabrica sa din München în 2024. Compania a instruit deja 2.600 de angajați în manipularea în siguranță a tehnologiei de înaltă tensiune și a noilor componente electrice în peste 17.000 de ore de formare la eMobility Center, creat special în acest scop.

03 Jul 2023

Se estimează că primele camioane electrice produse în serie să fie livrate clienților în prima jumătate a anului 2024. Cu aproximativ patru luni înainte de lansarea oficială a vânzărilor, există deja peste 500 de cereri de comandă pentru ”leul” electric potrivit pentru transport pe distanțe lungi.

Pentru a asigura un start fără probleme al producției noilor camioane electrice, MAN a dezvoltat un concept complet nou de pregătire cu eMobility Center. Modelul orientat spre viitor include nu doar noul camion electric, ci și vehicule cu sisteme de propulsie convenționale, deoarece ambele tipuri de propulsie vor fi produse pe aceeași linie de asamblare în viitor.

”Pentru ca transformarea de la motorul cu combustie la camionul electric să reușească sustenabil în cantități industriale, trebuie să regândim și producția. În special faza în care clienții noștri vor solicita camioane electrice în cantități mai mari, dar încă vor avea nevoie de camioane diesel pentru anumite rute, necesită o interconectare inovatoare și eficientă între dezvoltarea produselor și planificarea producției. Conceptul integrator al Centrului eMobility ne ajută enorm în acest sens”, spune Michael Kobriger, membru al Comitetului Executiv al MAN Truck & Bus responsabil pentru Producție.

În inovatorul laborator-atelier, procesele necesare pentru viitoarea producție de serie sunt dezvoltate direct în timpul producției primelor vehicule prototip și, în paralel, angajații sunt deja pregătiți și calificați în utilizarea noilor tehnologii. În schimb, angajații pot contribui cu experiența lor practică la proiectarea eficientă și ergonomică a producției într-un stadiu incipient.

În același timp, cerințele pentru producția de serie ulterioară sunt încorporate în dezvoltarea vehiculului încă de la început. Aproximativ 30 de prototipuri ale noului eTruck au fost deja create în acest fel la Centrul eMobility, iar în acest an vor urma încă 26. Acestea sunt folosite de inginerii de testare pentru cele mai dure teste de rulare pe gheață, zăpadă și căldură arzătoare, pentru a aduce noul MAN eTruck mai aproape de producția de serie.

Față de camioanele convenționale, cele electrice au componente complet diferite, precum bateria, motorul electric, sistemele și cablurile de înaltă tensiune. Acest lucru face ca producția mixtă de vehicule convenționale și electrice cu baterie pe aceeași linie să fie relativ complexă. Instalarea variabilă a bateriilor și a motorului electric, pe de o parte, sau a motorului cu combustie internă, pe de altă parte, va fi posibilă în viitor cu ajutorul componentelor modulare, care pot fi utilizate uniform, în special în ce privește șasiul și cablajele. Marele avantaj al producției mixte este că ponderea vehiculelor electrice și a camioanelor diesel în producția totală poate fi adaptată în mod flexibil la dinamica pieței.

Au trecut doar doi ani de când MAN a pus piatra de temelie pentru dezvoltarea viitorului camion electric de serie mare și a producției mixte de camioane electrice și convenționale, pe o singură linie de asamblare, cu eMobility Center.

03 Jul 2023