Featured

Reinterpretarea tradiției - noul design MAN

Perfect proiectat și mai funcțional ca nicioadată

Caracteristicile noii game TG cuprind un design dinamic exterior, cu trăsături esențiale precum farurile cu LED și noua grilă a radiatorului. Holger Koos și Rudolf Kupitza au elaborat un design pentru un camion care combină progresul cu tradiția. Așadar un adevarat MAN.

06 Apr 2020

Topaz auriu, albastru spectral și gri antracit: acestea sunt cele trei culori utilizate pentru lansarea pe piață a noii serii. Designerii MAN transmit mesaje clare privind alegerea culorilor: „Vopseaua aurie reprezintă valoare și tradiție. Semnalează faptul că vehiculul poate face față celor mai înalte cerințe în ceea ce privește fiabilitatea și valoarea durabilă,” explică Holger Koos, șeful proiectării vehiculelor de la MAN.

Vopseaua albastră evocă de asemenea asocieri pozitive, simbolizând durabilitate și viabilitate viitoare. Proiectantul se gândește în special la viitoarea gamă de mecanisme de acționare alternative pentru camioanele MAN. Mesajul culorii gri antracit, în schimb, este evident: gri ca o stâncă, durabil și indestructibil. Această semnătură de culoare este destinată în special noului TGS, utilizat ca vehicul de șantier de construcții, pe teren accidentat.

Valoarea durabilă nu este reflectată numai în selecția culorilor pentru lansarea produsului - este un principiu călăuzitor, care modelează întregul proces de proiectare a acestei noi generații de vehicule. „Clienții noștri doresc ca noul camion să fie identificabil imediat ca un MAN,” spune Rudolf Kupitza, șeful proiectării camioanelor.

Prin urmare, echipa de proiectare are o abordare atentă asupra designului exterior al camionului. Generația predecesoare nu trebuie să pară învechită comparativ cu cea succesoare. În consecință, noul TG prezintă la exterior o similaritate familiară cu portofoliul de vehicule existent. Cu toate acestea, designerii noului camion dau dovadă de progresism și futurism. „Am îmbunătățit în continuare punctele forte ale camionului MAN, prin designul acestuia. Noile vehicule trezesc mai multe emoții, având în același timp o funcționalitate îmbunătățită,” spune Kupitza. Partea frontală reproiectată a camionului din noua generație creează o expresie emoțională intensă. „Am definitivat suplimentar fața de leu a camionului MAN,” afirmă Kupitza.

Sub impresionantul ornament cromat cu emblema leului, grila neagră a radiatorului compune gura leului. Aceasta creează un aspect și mai puternic, deoarece ornamentul negru continuă până în zona barei de protecție. „Structura conturată dinamic a barei de protecție amintește în același timp de o felină de pradă, care este gata să se năpustească asupra prăzii,” spune designerul sef Holger Koos, descriind aspectul vehiculului. „Chiar dacă nu sunt conștienți de aceste caracteristici, privitorii pot simți impresia de forță animalică și dinamism a noului TG.”

Noile faruri cu LED contribuie la imaginea de rege leu a noului camion. Forma lor curbată sugerează ochii feroce ai prădătorului. „Totuși am avut grijă să nu facem camionul prea agresiv,” spune designerul Rudolf Kupitza. „Un camion MAN este un utilizator înțelegător al drumului.”

Dinamica crescută a designului este continuată pe părțile laterale ale cabinei. Proeminențele din spatele ferestrei laterale, cunoscute pe plan intern sub denumirea de „aerodomuri”, au fost acum prezentate mai evident ca element vizual de marcă al familiei de camioane MAN. Numărul acestora a fost redus de la cinci la trei, ceea ce face ca liniile să fie și mai proeminente. Conturul a devenit mai ascuțit. Ascuțit ca ghearele unui leu.

Geamurile laterale, deflectoarele de vânt, mânerele portierelor și ornamentele mânerelor portierelor, au câștigat, de asemenea, dinamism prin design. Expresia de agilitate musculară a designului nu este doar un joc optic. Vehiculul a câștigat de fapt, în ceea ce privește aerodinamica. Aceasta are un efect pozitiv asupra consumului de combustibil.

Forma trebuie să vină întotdeaua în sprijinul funcționalității. Designul oferă valoare adăugată utilizatorului. Acestea sunt ideile care îi animă pe designerii de la MAN. Este valabil atât pentru vehiculul în ansamblu, cât și pentru detaliile noului TG. Oglinzile portierelor, de exemplu. Forma și poziția oglinzilor au fost ușor modificate, cu efectul pozitiv că acum șoferul beneficiază de un unghi vizual mai larg.

Portiera de intrare în cabină a fost deplasată spre spate, îmbunătățită astfel din punct de vedere ergonomic. Designerii au investit, de asemenea, multă dragoste în lucrul la semnele indicatoare laterale: acestea sunt cromate și au aplicat logo-ul MAN. „Aceste subtilități sporesc calitatea vehicului și generează emoție,” afirmă Rudolf Kupitza. Concluzia designerilor MAN: noul TG are un aspect modern, dar nu excesiv de stilizat. Întruchipează precizie, calitate, valoare durabilă și fiabilitate. Acestea sunt puncte forte semnificative pentru domeniul transporturilor.

 

Faruri

Frumusețe radiantă:  Noile faruri cu LED arată ca ochii unui leu.  Acestea reprezintă de asemenea un avantaj funcțional, deoarece sunt ergonomice din punct de vedere al consumului energetic și duratei lungi de viață.

Intrare

Ergonomie îmbunătățită: intrarea a fost deplasată puțin în spate, suprafețele treptelor sunt mai largi. Șoferul poate urca drept, fără a fi nevoit să se aplece. Coborârea este de asemenea facilitată de dispunerea treptelor.

Mânerul portierei

Formă distinctă: forma mânerului portierei susține impresia de dinamism creată de partea laterală a cabinei.

Indicatoare

Atenție la detalii: luminile indicatoare sunt decorate cu logo-ul MAN și ornamente cromate. Designul MAN se caracterizează prin calitate superioară, chiar și în mici detalii.

 

Oglinzi exterioare

Câmp vizual mai mare: oglinzile exterioare au fost deplasate puțin mai în spate și modelate mai aerodinamic. Oglinda retrovizoare nu obstrucționează vederea laterală, iar șoferul poate vedea bine banda cealaltă.

Cele 3 elemente de design și aerodinamică

Elemente distinctive ale mărcii: aerodomurile laterale sunt o caracteristică tipică a familiei dee camioane MAN. Reduse la trei, cu curbe precis conturate, sunt și mai eficiente.

Deflectoarele de vânt

Aerodinamica este cheia: deflectoarele nu au doar aspect elegant. Acestea reduc rezistența la înaintare a camionului. Investiția rentează, datorită reducerii consumului și nivelului emisiilor.

Funcția întâlnește esteticul

Designerii șefi Holger Koos și Rudolf Kupitza lucrând cu echipa lor.

 

Totul a pornit de la schițe

Istoricul fotografiilor

Proiectanții camionului de nouă generație își deschid arhiva.

 

 

Text  - Felix Enzian 

Fotografie  Robert Rieger

06 Apr 2020