Emisii zero: Volkswagen Group Logistics și MAN impulsionează transformarea
Evenimentul organizat de MAN la Munich este menit să informeze companiile internaționale de logistică
- "Autocamioanele electrice sunt cheia pentru a face transportul nostru terestru sustenabil", spune Simon Motter, Head of Volkswagen Group Logistics;
- Compania de transport Nanno Janssen: “Transportul pe distanțe lungi cu autocamioanele electrice este deja posibil astăzi”;
- Autocamioanele electrice MAN cu sistem modular de baterii acoperă peste 80% din toate aplicațiile: inclusiv distribuție, construcții și transport pe distanțe lungi, precum și logistică auto;
- Transformarea progresează: peste 1.000 de camioane electrice comandate de la MAN;
- “Infrastructura de încărcare are nevoie de un impuls prin aprobări mai rapide și extinderea rețelelor electrice", spune Friedrich Baumann, Membru al comitetului executiv pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus.
Friedrich Baumann, Membru al Consiliului Executiv MAN pentru vânzări și soluții pentru clienți (stânga), și Simon Motter, Director Volkswagen Group Logistics, sunt gazdele evenimentului MAN și Volkswagen Group Logistics
E-Experience.
Volkswagen Group Logistics și MAN Truck & Bus doresc să impulsioneze împreună electrificarea transportului rutier de marfă. În acest scop, cele două companii au invitat, în data de 5 noiembrie, la MAN Truck Forum, companii internaționale de logistică, operatori de parcuri de încărcare, producători de stații de încărcare și clienți cu experiență în operarea autocamioanelor electrice. Motto-ul evenimentului a fost: "Împreună pentru o logistică durabilă, împreună pentru emisii zero.“
Simon Motter, Director Volkswagen Group Logistics: "În ceea ce privește logistica din grupul nostru, lucrăm continuu pentru a minimiza impactul operațiunilor noastre de transport asupra mediului. Pe lângă optimizarea proceselor noastre, inițiativa noastră multi-marcă goTozero Impact Logistics se concentrează pe tehnologii și energii durabile ca pârghii cheie pentru o mai bună protecție a climei. În special, în transportul terestru, emisiile de CO₂ ale autocamioanelor diesel sunt deosebit de ridicate în raport cu performanța transportului. De aceea, considerăm că vehiculele electrice cu baterii sunt cea mai potrivită tehnologie pentru o flotă de vehicule comerciale mai ecologice. Cooperarea atât în cadrul Grupului, cât și cu partenerii noștri este crucială: obiectivul nostru comun este de a proteja clima și de a conserva resursele."
Logistica furnizorilor de automobile se caracterizează printr-un grad ridicat de standardizare. În multe cazuri, aici se folosesc platforme de marfă cu o înălțime de până la 3 metri. Acest lucru necesită autocamioane cu o înălțime deosebit de mică de cuplare, cunoscute sub numele de autotractoare mega. Odată cu introducerea modelelor sale electrice eTGX și eTGS cu baterii în octombrie 2023, MAN a fost singurul producător care oferă autotractoare electrice mega.
De la începutul anului 2025, autocamioanele electrice MAN au parcurs peste cinci milioane de kilometri în utilizarea zilnică în flotele marilor furnizori europeni de servicii logistice. Acest lucru subliniază adapatrea autovehiculelor pentru o varietate de sarcini de transport. Generația de autocamioane electrice MAN dispune de un sistem modular de baterii care permite clienților să aleagă între autonomie și sarcină utilă. Peste 80% din toate aplicațiile autocamioanelor, de la transportul pe șantier și caroserie mobilă până la logistica auto, pot fi realizate de autocamioanele electrice MAN.
„Primii clienți au parcurs deja peste 100.000 de kilometri cu MAN eTGX în aproximativ un an. Acest lucru arată că autocamioanele cu baterii sunt fiabile și practice. Și din ce în ce mai mulți clienți ajung la aceeași concluzie: avem în prezent aproximativ 1.000 de comenzi pentru autocamioanele noastre electrice, iar tendința este în creștere“, explică Friedrich Baumann, Membru al comitetului executiv pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus. “În Germania, am prelungit scutirea de taxă de drum pentru autocamioanele cu emisii zero până în 2031. Acesta este un semnal important care oferă clienților noștri predictibilitatea necesară. Cu toate acestea, întreprinderile mici și mijlocii trebuie să beneficieze de mai mult sprijin sub formă de programe de finanțare. Extinderea infrastructurii de încărcare necesită, de asemenea, un impuls suplimentar sub forma unor proceduri de aprobare mai rapide și a extinderii rețelelor electrice,’ a adăugat Friedrich Baumann. Programele de finanțare sunt concepute pentru a permite întreprinderilor solide din punct de vedere economic, dar adesea nu foarte bogate în capital, să facă tranziția, de exemplu prin împrumuturi sau garanții.
Compania de transport Nanno Janssen din Leer are deja 35 de autocamioane electrice cu baterii în flota sa și mai multe autocamioane electrice comandate, inclusiv 15 modele MAN eTGX. Directorul general Nanno Janssen prezintă experiența sa la MAN Truck Forum din München: "Transportul pe distanțe lungi cu autocamioane electrice este deja posibil, astăzi, în Europa. Acum este o chestiune de extindere a tehnologiei."
Volkswagen Group Logistics și MAN au organizat evenimentul E-Experience astfel încât companiile de logistică, producătorii de vehicule comerciale, expeditorii și furnizorii de infrastructură de încărcare să poată lucra împreună pentru a găsi soluții pentru transportul durabil de marfă. La urma urmei, tranziția către sisteme de propulsie mai ecologice în întreaga Europă necesită eforturile tuturor părților interesate. Acest lucru se poate face doar în echipă.