Flexibilitate în operațiunile urbane și interurbane: noul MAN Lion's Intercity LE
Segmentul de autobuze cu intrare joasă crește rapid în prezent. Noul MAN Lion's Intercity LE oferă ce e mai bun din două lumi, combinând configurația optimizată de scaune de la autobuzele cu podea joasă cu conceptele de design ale autobuzelor interurbane, pentru a oferi un vehicul modern și atractiv.
Cu zeci de ani de experiență în segment și având ca bază cea mai nouă serie MAN Lion's Intercity, MAN Truck & Bus a reușit să proiecteze un model LE care să îndeplinească toate cerințele clasei, totul la un preț rezonabil.
Inginerii MAN au combinat partea din spate a modelului cu podea înaltă Lion's Intercity cu partea din față a modelului urban cu podea joasă Lion's City. Deși este mai accesibil decât un model LF, Lion's Intercity LE are un design care inspiră orice, mai puțin un sentiment ”low-cost”.
Șase autobuze noi vor înlocui trei serii tradiționale
Cele șase versiuni ale modelului Low Entry vor înlocui 3 serii de autobuze MAN: modelele LE derivate din autobuzul urban cu podea joasă Lion's City, Lion's City Ü (A 20) - de asemenea bazat pe modelul City și încă popularul Lion's City LE/Ü (A 78). Primele două modele vor ieși din producție la finalul lui 2021, iar al treilea la finalul lui 2022.
Cele două versiuni pentru operațiuni interurbane, Lion's Intercity LE 12 (42 C, 12,44 metri lungime) și Lion's Intercity LE 13 (43 C, 13,14 metri lungime), vor intra în producția la începutul lui 2022. Variantele pentru operațiuni urbane Lion's Intercity LE (32 C/33 C) vor fi produse din 2023, când va fi lansat și modulul EfficientHybrid.
Din 2024 vor fi produse și modelele cu 3 axe Lion's Intercity LE 14 (34 C/44 C), de 14,46 metri lungime. Ele se vor baza pe o platformă electronică total nouă și vor dispune opțional de sistemul EfficientHybrid.
Configurație urbană sau interurbană: flexibilitate maximă pentru clienți
Versiunile City (32C/33C/34C) au un design fără platforme în zona cu podea joasă și sunt echipate cu anvelope 275/70 R22.5. Versiunile Intercity (42C/43C/44C) pot avea aceleași format ca opțiune, dar anvelopele standard sunt 295/80 R 22.5. Versiunile interurbane au mereu platformă în partea frontală, oferind cel puțin 10 scaune în plus față de versiunile City.
Capacitatea totală de transport este de 102 pasageri la Intercity și 107 pasageri la City. Ea crește la modelele cu 3 axe până la 115 pasageri (Intercity) și 121 (City). Versiunile urbane au o configurație a ușilor 2-2, iar pentru cele interurbane se poate opta între 1-2 și 2-2. A treia ușă este disponibilă în standard doar pentru modelele City cu 3 axe, dar poate fi montată la cerere și pe alte versiuni.
Sunt disponibile numeroase sisteme de ventilare și aer condiționat, dar și filtrele antivirale MAN Genuine. De asemenea, spațiul șoferului poate fi separat de cel al pasagerului printr-un panou de siguranță din geam securizat sau policarbonat. O noutate este senzorul de calitate a aerului (AQS), care trece automat pe funcția de recirculare atunci când aerul exterior este poluat.
Noul membru al familiei de autobuze MAN setează standardul clasei datorită flexibilității sale, dar și a aspectului exterior.
Spațiul șoferului este ridicat cu 12 cm față de cel de la autobuzele cu podea joasă. De asemenea, ajustarea scaunului pe orizontală este cu 5 cm mai mare decât la MAN Lion's Intercity.
Inginerii au acordat o atenție deosebită reducerii greutății. Obiectivele pentru modelele ce vor intra în producție în 2022 sunt de 11,7 tone (42C) și 12 tone (43C). Reducerile de greutate principale sunt datorate noului șasiu optimizat și a plafonului realizat din material compozit.
MAN Lion's Intercity LE: motoare și transmisii
Noul autobuz Intercity este echipat cu motorul diesel D1556 LOH (9 litri, 6 cilindri), disponibil în versiuni de 280 CP (1.200 Nm), 330 CP (1.400 Nm) și 360 CP (1.600 Nm). Motoarele pot fi alimentate cu carburanții alternativi FAME, HVO sau XtL fără alte adaptări. Sistemul de injecție Common Rail lucrează acum la o presiune de 2.500 bar, auxiliarele inteligente reduc consumul, iar intervalul de schimbare a uleiului a crescut la 80.000 km.
Din 2023, motorul D15 va putea fi cuplat opțional la versiunile City și Intercity cu sistemul MAN EfficientHybrid. Sistemul recuperează energia la frânare și o stochează în ultracondesatori, oferind un plus de 220 Nm la pornirea de pe loc. Astfel, motorul diesel lucrează la turații mai mici, reducând consumul.
Toate motoarele pot fi cuplate la cutiile de viteze automate Voith DIWA.6 (4 viteze) sau ZF Ecolife 2 (6 viteze). MAN a renunțat pentru prima dată în acest segment la transmisia manuală cu 6 viteze.
Trenul de rulare amintește de autocarele mărcii, cu suspensia față independentă și axa hipoidă MAN HY-1350-B-03 pentru puntea motrică. A treia axă a modelelor 34C și 44C va fi direcțională electrohidraulic.
Echipament complet de siguranță
În ce privește siguranța, Lion's Intercity LE îndeplinește deja cerințele standardului modificat ECE R66.02, grație barei antiruliu spate consolidate. ABS/ASR, EBS și ESP sunt echipamente standard, iar opțional pot fi comandate Adaptive Cruise Control ACC, Lane Guard System LGS sau un sistem de asistență la viraj. Stopurile și luminile de zi LED sunt standard, iar farurile full LED sunt opționale.
Pentru protecția la foc, toate materialele din interior sunt certificate ECE Regulation 118.03, iar sistemele de stingere sunt instalate în standard în compartimentul motor și alte puncte nevralgice.
Servicii digitale și analogice
MAN oferă o gamă de servicii analogice și digitale pentru noul autobuz Low Entry, care ușurează activitatea zilnică a șoferilor și operatorilor. Timpul potrivit pentru următoarea vizită în atelierul de service, de exemplu, este monitorizat de un calculator pentru intervalul de întreținere dinamică. Acesta arată când trebuie programată următoarea revizie, în funcție de tipul aplicației și kilometraj. Bineînțeles, contractele de service și întreținere personalizate la nevoile clientului și optimizate din punct de vedere al costului total de proprietate sunt disponibile pentru Lion's Intercity LE.
În plus, serviciile digitale MAN sunt posibile datorită RIO box, dispozitivul care asigură transferul sigur de date între vehicul și platforma RIO. Din octombrie 2019, dispozitivul vine în standard pe toate autobuzele și autocarele MAN și NEOPLAN vândute în UE. În prezent, șase servicii sunt disponibile clienților operatori de autobuze. Serviciile ”Essentials” și ”MAN ServiceCare” și aplicația Pocket Fleet, care permite monitorizarea facilă a întregii flote de autobuze de pe telefon sau tabletă, sunt gratuite. În plus, serviciile cu plată pot fi anulate în orice zi. Astfel, clienții pot testa fără riscuri serviciile și să adauge sau să înlăture individual orice serviciu în platforma RIO, oricând, pentru fiecare vehicul. Exact cum ar trebui pentru un autobuz foarte flexibil.