Featured

MAN face progrese semnificative în ceea ce privește sustenabilitatea

MAN Truck & Bus face progrese semnificative în domenii cheie ale durabilității. Acest lucru este dezvăluit în Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2022.

15 May 2023

Pentru a-și atinge obiectivele climatice ambițioase, MAN se concentrează în primul rând pe electrificarea propriilor produse vândute, care sunt responsabile pentru aproximativ 97% din emisiile de CO2 ale companiei. În segmentul de autobuze electrice, comenzile s-au triplat în 2022 față de 2021, cu mult peste 600 de vehicule. În ceea ce privește electromobilitatea, afacerea cu autobuze este văzută ca un precursor al camioanelor electrice grele, a căror producție este programată să înceapă la München în 2024.

Bateriile de înaltă tensiune pentru camioanele și autobuzele electrice urmează să fie produse în serie la Nürnberg începând cu 2025. Aproximativ 100 de milioane de euro vor fi investiți în acest sens în următorii cinci ani. Infrastructura de încărcare urmează să fie extinsă și mai mult ca parte a unui joint venture între Grupul TRATON, Daimler Truck și Grupul Volvo: în următorii câțiva ani, este planificată înființarea a peste 1.700 de stații de încărcare în toată Europa.

În plus, conectivitatea digitală a flotelor mai mari devine din ce în ce mai importantă din perspectiva sustenabilității. Camioanele, utilitarele și autobuzele sunt deja cei mai conectați utilizatori ai drumurilor. Din 2017, de exemplu, fiecare camion MAN a fost compatibil cu conectarea online din fabrică. Conectivitatea și schimbul de date sunt premise esențiale pentru îmbunătățirea eficienței și siguranței în sectorul transporturilor și pentru reducerea semnificativă a emisiilor de CO2. Proporția vehiculelor conectate la MAN a crescut cu aproximativ 30% în perioada de raportare, până la un total de peste 300.000 de vehicule.

 

Producție cu emisii joase de CO2 planificată pentru 2030

MAN reduce în mod continuu emisiile de CO2 din producție prin conversia și modernizarea sistematică a surselor cu energie, folosirea energiei regenerabile și implemenarea de măsuri de eficiență energetică. Emisiile de CO2 urmează să fie reduse la jumătate până în 2025 și cu 95% până în 2030, față de nivelul din 2015. Restul emisiilor care nu pot fi eliminate până în 2030 vor fi compensate.

”Vrem să devenim neutri în ceea ce privește emisiile noastre de gaze cu efect de seră până cel târziu în 2050. Ne-am angajat la asta în 2021, ca parte a inițiativei de protecție a climei Science Based Targets Initiative (SBTi). Până în 2030, jumătate din vehiculele noastre vândute în UE ar trebui să aibă un sistem de propulsie fără emisii la nivel local. Și ne propunem ca toate vehiculele comerciale noi vândute de MAN să fie alimentate fără combustibili fosili începând cu 2040”, a declarat Alexander Vlaskamp, președintele Comitetului Executiv al MAN Truck & Bus SE.

 

Investițiile în protecția mediului la fabrici au crescut

Măsurile de protecție a mediului au fost extinse semnificativ în fabrici. Locațiile de producție ale MAN au raportat investiții de aproximativ 20 de milioane de euro pentru 2022, comparativ cu 6,3 milioane de euro în anul precedent. De exemplu, sistemul de încălzire pe gaz al uzinei din Cracovia a fost înlocuit cu un unul pe bază de peleți. La fabrica de la Nürnberg a fost contractată o termocentrală districtuală.

 

Economia circulară câștigă importanță

În vremuri cu deficit de materii prime și lanțuri de aprovizionare instabile, MAN vede modelul economiei circulare ca o contribuție semnificativă la crearea de valoare și protecția mediului. Aceasta include utilizarea eficientă și responsabilă a materiilor prime, reutilizarea pieselor și componentelor și prevenirea poluării. În anul 2022, peste 3.000 de motoare originale MAN au fost recondiționate și utilizate în continuare. De asemenea, 91% din deșeurile legate de producție au fost reciclate (față de 90% în 2021).

15 May 2023