Featured

ATLAS-L4: camioanele vor merge autonom între centre logistice

MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni și Bosch își unesc forțele pentru a crește siguranța, flexibilitatea și eficiența în logistică.

29 Mar 2022

Împreună cu specialistul în automatizarea logisticii Fernride și producătorul de instrumente de testare BTC Embedded Systems, ei doresc să dezvolte camioane care să circule autonom, pe autostradă, până la mijlocul acestui deceniu, în cadrul proiectului ATLAS-L4. Institutul Fraunhofer, Universitatea Tehnică din Munchen (TUM) și Universitatea Tehnică Braunschweig vor oferi suport științific pentru proiect, în timp ce TÜV SÜD și Autobahn GmbH vor contribui cu expertiza lor în ce privește fezabilitatea practică și procesele de aprobare.

La nivel mondial, camioanele sunt indispensabile pentru transportarea bunurilor. Doar în Germania, însă, ambuteiajele cauzează pagube economice anuale de miliarde de euro, aproximativ 90% dintre accidentele rutiere sunt rezultatul unor erori umane, iar lipsa de șoferi încetinește creșterea multor companii.

Proiectul de cercetare și dezvoltare ATLAS-L4 (Automated Transport between Logistics centres on highways, Level 4) se concentrează pe operațiunile cu camioane autonome pe autostrăzi publice, contribuind la diminuarea numărului de ambuteiaje și accidente, reducerea consumului de carburant și a emisiilor de CO2, creșterea flexibilității utilizării vehiculului și contracararea crizei de șoferi. În centrul acestei abordări holistice a proiectului, cu parteneri din industria automotive, dezvoltatori de software, cercetători științifici și din administrație, este dezvoltarea unui camion autonom care îndeplinește cerințele viitoarelor operațiuni fără șoferi dintre nodurile logistice, pe segmente definite de autostrăzi și drumuri expres publice, în ce privește siguranța operațională, monitorizarea de la distanță și transmiterea datelor.

Proiectul finanțat de Ministerul Federal al Economiei vizează oportunitatea deschisă de legislația privind condusul autonom, aprobată în Germania în 2021. ATLAS-L4 va contribui astfel la modelarea viitorului transportului rutier de marfă. Până la mijlocul deceniului, proiectul ar trebui să producă un concept pentru operarea camioanelor automatizate pe autostrăzi gata de intrarea în producție.

 

Declarații din partea partenerilor de proiect:

 

MAN Truck & Bus SE

”Pentru MAN, ATLAS-L4 este un pas important pe drumul către automatizarea transporturilor între huburile logistice, cu care privim spre viitoarele serii de aplicații pentru logistica 4.0. Competența extinsă a partenerilor din proiectul ATLAS-L4 este un avantaj neprețuit în ce privește așteptările înalte pentru siguranța și eficiența operațională a viitoarelor camioane fără șoferi”, spune Dr. Frederik Zohm, membru în Consiliul Executiv al MAN Truck & Bus responsabil pentru cercetare și dezvoltare.

 

Knorr-Bremse Commercial Vehicle Systems

”Abia așteptăm să lucrăm cu partenerii noștri de proiect la dezvoltarea unui camion cu grad înalt de automatizare. Knorr-Bremse va fi responsabilă de toate aspectele legate de arhitectura redundantă a sistemului de frânare, inclusiv un concept de siguranță. Acesta va permite frânarea și controlul vehiculului în orice situații”, spune Dr. Jürgen Steinberger, membru în Consiliul de Administrație al Knorr-Bremse Commercial Vehicle Systems.

 

Leoni AG

”Suntem încântați să ne îmbarcăm în acest proiect revoluționar. Rezultatul va oferi informații esențiale despre implementarea sigură a condusului automatizat și ne va ajuta să dezvoltăm sisteme sigure pentru noi tipuri de mobilitate”, explică Walter Glück, CTO al diviziei Wiring Systems al Leoni.

 

Robert Bosch Automotive Steering GmbH

”Proiectul ATLAS-L4 ne oferă oportunitatea de a dezvolta sisteme de direcție pentru vehicule comerciale complet autonome. Împreună cu partenerii noștri, vom defini standardele pentru vehiculele comerciale autonome”, explică Jennifer Endres, șef de Dezvoltare la Robert Bosch Automotive Steering.

 

Fernride

”Suntem încântați să lucrăm cu parteneri atât de renumiți la aducerea camioanelor automatizate pe străzi. Platforma tehnologică a Fernride permite controlul de la distanță al camionului în timpul testelor și oferirea de asistență pentru un vehicul automatizat în orice moment. Fernride garantează disponibilitatea constantă și operarea sigură a camioanelor autonome în toate situațiile de trafic, inclusiv îndeplinirea cerințelor legale privind supervizarea tehnică”, crede Hendrik Kramer, co-fondator și CEO al Fernride.

 

BTC Embedded Systems

”Ca producător de instrumente premium pentru dezvoltare software și testare în sectorul automotive, BTC Embedded Systems vede proiectul ATLAS-L4 ca o imensă oportunitate de a lucra împreună cu MAN și alți parteneri pentru a stabili medii de testare bazate pe scenarii și cloud ca o soluție eficientă de verificare și validare a siguranței vehiculelor autonome”, spune Dr. Udo Brockmeyer, președintele BTC Embedded Systems.

 

Institutul Fraunhofer de Securitate Aplicată și Integrată AISEC

”Pentru a aduce în siguranță camioane complet automatizate pe autostrăzi, ele trebuie să fie protejate cuprinzător asupra atacurilor ciberbetice și accesului neautorizat de la distanță. Cu ATLAS-L4, vrem să garantăm că siguranța este o parte integrală a camioanelor autonome și este luată în considerare de-a lungul întregului ciclu de viață al produsului”, spune Prof. Dr. Claudia Eckert, Director al Fraunhofer AISEC.

 

Universitatea Tehnică din Munchen

”Proiectul ATLAS-L4 ne permite să ne transpunem rezultatele cercetărilor în domeniul condusului autonom și al operării de la distanță într-o realitate apropiată de producția de serie. Împreună cu partenerii noștri facem o contribuție majoră spre mobilitatea eficientă și necostisitoare a viitorului”, spune Prof. Dr. Markus Lienkamp de la Universitatea Tehnică din Munchen.

 

Universitatea Tehnică Braunschweig

”Proiectul ATLAS-L4 reprezintă oportunitatea de a studia dezvoltarea și autorizarea prototipurilor de vehicule automatizate și a investiga neclaritățile privind viitoarele aplicații, în special legate de riscurile inerente și siguranța acestor sisteme”, a spus și Prof. Dr. Ing. Markus Maurer de la Universitatea Tehnică Braunschweig.

 

TÜV SÜD

”Pentru TÜV SÜD, proiectul ATLAS-L4 este o oportunitate de a împărtăși experiența noastră internațională în domeniul vehiculelor cu grad înalt de automatizare și să garantăm o operare sigură a camioanelor autonome, conform regulamentelor și standardelor”, spune Patrick Fruth, CEO al Diviziei de Mobilitate a TÜV SÜD.

 

Autobahn GmbH

”Siguranța rutieră, fluența traficului și reducerea ambuteiajelor sunt obiective pe care le urmărim în permanență. Vrem să dezvoltăm autostrăzile germane într-un sistem de trafic complet digital, conectat și automatizat”, spune Stephan Krenz, președintele Autobahn GmbH.

 

Alte informații despre proiectul ATLAS-L4 și partenerii acestuia pot fi găsite la: https://www.atlas-l4.com/en/

29 Mar 2022