Știri

Acces la serviciile platformei RIO, fără RIO BOX

Serviciile platformei RIO sunt disponibile acum și fără componentele hardware specifice acestui sistem pentru clienții care au în flotă camioane de la producători diverși.

 

13 May 2020

Transportatorii pot încărca astfel date de la alte aplicații telematice în sistemul RIO folosind produsul Mixed Fleet Bridge. Imediat ce Mixed Fleet Bridge a fost configurat, standardul din industrie rFMS (remote Fleet Management System) comunică informațiile despre șofer și vehicul spre sistemul de monitorizare al flotelor RIO.

Sistemul de gestionare al flotelor de la TRATON, marcă afliată Scania, și Dynafleet, de la Volvo, sunt printre furnizorii de soluții telematice suportate de protocolul Mixed Fleet Bridge.

Pe piață sunt disponibile în acest moment mai multe sisteme telematice, iar producătorii de camione oferă și ei propriile soluții. Astfel, companiile care au în flotă vehicule de la mai mulți producători, se confruntau cu probleme atunci când foloseau soluții telematice diferite de gestionare a flotelor.

Cu Mixed Fleet Bridge toate datele din alte sisteme telematice se transmit direct spre platforma RIO fără să fie nevoie de un upgrade din punct de vedere hardware. Acest lucru este posibil prin utilizarea standardului rFMS pe care deja foarte mulți producători de camioane îl au implementat.

Avantajul Mixed Fleet Bridge este că poate integra informațiile provenite de la mai multe tipuri de camioane în același sistem, fără a mai fi nevoie de nimic altceva.

Platforma RIO face astfel legătura dintre sistemele telematice diferite și informațiile de care au nevoie transportartorii fără să mai fie nevoie de un upgrade al sistemului RIO într-o perioadă în care transferul de date a devenit mai important ca niciodată pentru a evita interacțiunea între angajați.

Pentru că Mixed Fleet Bridge necesită doar o configurare în cadrul departamentului de IT al companiei, camionul poate fi folosit fără întrerupere. Vehiculele nu trebuie duse la un service specializat pentru o nouă instalare hardware, iar asta duce la evitarea unui contact inutil între tehnicieni și șoferi, respectând astfel măsurile de distanțare socială.

În plus, Mixed Fleet Bridge înseamnă și o economie din punct de vedere financiar pentru transportatori, costurile pentru soluții hardware și noi procese de instalare fiind eliminate.

Prin acest sistem, transportatorii pot gestiona mult mai bine datele transmise în timp real precum locul unde se află camionul, kilometrajul, consumul de combustibil, numele șoferului și alte informații legate de transport, marfă și clientul final.

Toate camioanele MAN sunt echipate în standard cu sistemul de servicii RIO.

13 May 2020