Știri

Succes pentru ”Hamburg TruckPilot”: Camioanele autonome prototip și-au demonstrat viabilitatea în teste practice

Teoria devine practică: În cadrul proiectului ”Hamburg TruckPilot”, în care MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) testează camioane autonome prototip în aplicații reale, lucrurile au devenit serioase.

25 Jun 2021

Testele practice de la the HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA) au arătat că automatizarea nu mai este un vis despre viitor, ci poate fi integrată eficient și sigur în fluxurile logistice actuale ale clienților. Iar lucrurile pot merge și mai departe, după ce legislativul german a aprobat recent cadrul legal de bază pentru utilizarea camioanelor autonome în aplicații logistice din zone definite.

Punctul culminant al proiectului pilot: testele practice de la terminalul de containere Altenwerder (CTA)
Integrarea în procesele regulate de transport ale expeditorului Jakob Weets e.K.
Reper de succes pentru dezvoltarea camioanelor autonome, facilitată de recent aprobata lege a condusului autonom

De la finalul anului 2018, MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) au demarat proiectul ”Hamburg TruckPilot” de cercetare și testare a soluțiilor de automatizare. După fazele pregătitoare, punctul culminant a fost reprezentat de testele practice de la finalul lunii Mai, în care prototipuri de camioane echipate cu sisteme electronice de automatizare au circulat în operațiuni logistice de zi cu zi.

Implicarea companiei de expediție Jakob Weets e.K. din Emden a fost importantă pentru succesul proiectului: partenerul logistic nu a furnizat doar șoferii, ci s-a ocupat și de manipularea containerelor și de integrarea camioanelor prototip în procesele sale regulate de transport. ”Suntem încântați să fim parte dintr-un proiect de cercetare inovator și să susținem dezvoltarea soluțiilor de automatizare ale viitorului”, spune directorul general Jakob Weets.

În timpul testelor practice, șoferii Weets au transportat în primă fază un container de 40 de picioare, în numele VW Group Logistics, de la terminalul de containere Weets din Soltau la terminalul de containere Altenwerder (CTA) din Portul Hamburg, pe o distanță de aproximativ 70 km, într-o manieră complet tradițională.

După poarta de intrare în CTA, șoferul a trecut pe scaunul pasagerului, iar în spatele volanului a urcat un șofer de siguranță. Prezența acestuia la bord este obligatorie din motive legale, pentru a putea interveni în cazul puțin probabil în care testul cu prototipuri o cerea. Aceasta a garantat siguranța absolută pentru toți cei implicați în operațiunile din terminal.

Camionul a condus apoi autonom până la linia de depozitare dorită și a manevrat de unul singur, cu spatele, în poziția de parcare corectă. După descărcarea containerului, călătoria retur până la poarta terminalului s-a desfășurat tot autonom. Acolo, șoferul de la Spedition Jakob Weets e.K. a preluat din nou controlul complet asupra camionului, pentru călătoria pe drumurile publice.

Till Schlumberger, project manager la HHLA și responsabil pentru Hamburg TruckPilot, este foarte mulțumit: ”Testele au demonstrat-o. Putem integra camioane autonome în procesele noastre din terminale. HHLA vrea și are nevoie să se pregătească din timp pentru perspectiva camioanelor autonome, care vor fi folosite în viitor pentru preluări și livrări de containere în terminalele noastre”.

Sebastian Völl, Project Manager pentru Condus Automatizat la MAN Truck & Bus, este de asemenea încântat de succesul testelor practice: ”Hamburg TruckPilot este un punct de referință important în drumul spre automatizarea operațiunilor dintre centrele logistice”. Deoarece cursele practice s-au desfășurat pe autostrada A7, între terminalul Weets din Soltau și zona portului, participanții la proiect au adunat deja numeroase date care vor fi folosite în proiectele viitoare, care ar putea avea loc și în afara spațiilor închise. Acest lucru este posibil deoarece, la sfârșitul lunii mai, Bundestag și Bundesrat au aprobat Legea condusului autonom, care în principiu permite utilizarea unor vehicule autonome supervizate în zone operaționale definite din Germania, precum rutele dintre centrele logistice.

Partenerii proiectului vor prezenta rezultatele detaliate ale ”Hamburg TruckPilot” la Congresul Mondial ITS din Octombrie 2021.

25 Jun 2021