Featured

Pe 30 de osii către Muzeul Tehnologiei

  • Submarin de 350 de tone în drum spre Sinsheim;
  • Clientul MAN, Kübler, utilizează un autotractor MAN TGX 41.680 8x6 pentru operațiunea de transport agabaritic;
  • Pe lângă tehnologia robustă, sunt necesari șoferi cu o vastă experiență profesională și multă concentrare.

21 Aug 2024

Nici măcar profesioniștii de la Kübler Schwertransporte nu se confruntă zilnic cu un transport de acest gen. În prezent, aceștia mută aproximativ 500 de tone (circa 350 de tone de submarin și aproximativ 150 de tone de remorcă) prin regiunea Kraichgau din nordul landului Baden-Württemberg. Marfa lor: submarinul U 17, retras din serviciu de Marina Germană în 2010 și aflat acum în drum spre Muzeul Tehnologiei din Sinsheim. Colosul de oțel de aproape 50 de metri lungime este amplasat pe o remorcă cu platformă cu 30 de osii, tras de un MAN TGX 41.680 8x6. Kübler Schwertransporte este un client de lungă durată al MAN. „Ne bazăm pe MAN pentru că fiabilitatea vehiculelor ne-a convins,” spune Niclas Grimm, Manager de Proiect la Spedition Kübler GmbH. „Am transformat un MAN TGX 41.680 într-un 8x6 pentru transporturi speciale ca acesta.”

Pe 30 iunie, transportul a pornit, mai întâi de la Muzeul Tehnologiei Speyer către Rin. Acolo, U17 a fost încărcat pe un ponton fluvial pentru a fi transportat mai întâi pe Rin până la Mannheim, apoi pe Neckar până la Haßmersheim, până pe 9 iulie. De acolo, a continuat pe șosea către destinația sa din Sinsheim, la care a ajuns pe 28 iulie. Kübler este responsabil pentru întreaga rută.

Pe lângă masa impresionantă a U17, dimensiunile sale fac transportul o adevărată aventură. Atât pe apă, cât și pe drum, acesta trebuie rotit de mai multe ori cu 73 de grade - altfel camionul cu încărcătura sa voluminoasă nu ar putea traversa treceri de cale ferată sau trece pe sub diverse poduri. Acest lucru este posibil datorită unui dispozitiv de rotire realizat special pentru ultima călătorie a U17. Astfel de soluții personalizate nu sunt ceva nou pentru Kübler: compania din Michelfeld-Erlin este activă la nivel mondial ca furnizor de servicii logistice în sectorul mărfurilor grele și este, prin urmare, foarte familiarizată cu provocările de toate felurile. Pe lângă remorcile și camioanele puternice, un lucru este deosebit de indispensabil pentru astfel de comenzi: șoferi de camioane cu multă experiență profesională și o capacitate de concentrare deosebit de bună.

Frieder Saam este unul dintre aceștia. El s-a aflat la volanul MAN TGX 41.680 8x6 și a escortat U17 spre Sinsheim. „Conduc vehicule grele de mulți ani,” spune el. „Și este întotdeauna ceva special, pentru că niciun transport nu seamănă cu altul. Mă face mândru să pot conduce astfel de transporturi mari.” Pregătirile încep cu mult timp înainte ca marfa să pornească pentru prima dată: Se explorează rutele posibile, se fac aranjamente cu autoritățile și poliția. Fiecare cursă este personalizată. În cazul transportului U17, planificarea a început cu aproximativ cinci ani în urmă. În total, 2-3 persoane au fost implicate la Kübler - inclusiv șoferul Saam, de la bun început.

Odată ce transportul a pornit, este necesară o concentrare maximă. Întregul transport este o operațiune delicată. Echipa manevrează transportul greu de 90 de metri lungime și 10 metri înălțime nu doar pe sub poduri joase, ci și prin cele mai înguste străzi din pitoreasca regiune Kraichgau. Unul dintre cele mai dificile momente este rotirea bărcii de mai multe ori pe ponton. Până acum, rotirile s-au făcut doar pe uscat. Pe apă, echipajul trebuie să mențină nu doar echilibrul bărcii, ci și al pontonului. O provocare deosebită este debarcarea de pe ponton în Haßmersheim, când U17 ajunge pe uscat. Și aici, pontonul trebuie reechilibrat constant pentru a compensa schimbarea încărcăturii.

„Un transport ca acesta poate fi realizat doar ca o echipă,” spune Niclas Grimm, Manager de Proiect la Spedition Kübler GmbH. „Deoarece suntem în acest domeniu de mulți ani, angajații noștri au acumulat experiență cu tot felul de provocări din întreaga lume. Desigur, acum beneficiem de aceasta - și suntem, de asemenea, extrem de mândri că Muzeul Tehnologiei din Sinsheim ne-a încredințat acest proiect complex.”

21 Aug 2024