Featured

Proiectul MINGA: Autobuz electric automatizat MAN în servicii regulate

MAN merge înainte cu utilizarea autobuzelor urbane automatizate. În cadrul proiectului de cercetare MINGA, compania va testa un autobuz electric urban cu funcții de condus automatizat în operațiuni reale din Munchen.

15 May 2023

Condusul automatizat în sectorul de autobuze urbane poate aduce economii de operare și va combate deficitul de șoferi.

Populația din Munchen și din zonele învecinate a crescut semnificativ în ultimii ani, la fel și volumul de trafic din oraș. Pentru a face față acestei provocări de mobilitate, sunt necesare noi servicii de transport în comun. Pe lângă serviciile clasice regulate, este nevoie și de servicii ”la cerere”, care transportă călătorii confortabil și fără transferuri.

Cu toate acestea, extinderea serviciilor de transport public este dificil de finanțat din cauza creșterii costurilor. În plus, deficitul de șoferi la nivel național limitează posibila extindere. Ambele probleme pot fi rezolvate cu autobuze urbane automatizate. În viitor, tehnologia inteligentă nu numai că va reduce nevoia de personal, ci și costul total de proprietate (TCO) cu până la 50%.

MAN Truck & Bus a identificat acest potențial și lucrează intens la automatizarea autobuzelor sale de ani de zile. Până acum, autobuzele MAN au fost echipate cu un sistem inteligent de conducere automatizată (ADS) cu tehnologie avansată de senzori. MAN a testat deja cu succes oprirea autonomă în stațiilor de autobuz, în proiectul ”@CITY”.

Proiectul MINGA urmărește un obiectiv similar. Partenerii proiectului doresc să testeze funcționarea unor moduri de transport extrem de automatizate în sistemul de transport public urban și rural. În acest scop, vor fi utilizate trei până la cinci autobuze automatizate pentru curse la cerere și este planificată testarea unui autobuz automatizat solo în servicii regulate.

 

MAN Lion's City E automatizat pe o rută de autobuz din Munchen

Un autobuz electric MAN Lion's City E cu funcții de condus automatizat va fi folosit de operatorul Stadtwerke München (SWM). Autobuzul va fi operat pe ruta 144, prin Parcul Olimpic, caracterizată de turism și agrement. Primele teste cu autobuzul, care va avea la bord un șofer de siguranță, sunt planificate pentru 2025. ”Sustenabilitatea este o parte centrală a strategiei noastre corporative”, spune Barbaros Oktay, șeful diviziei de Autobuze a MAN Truck & Bus. ”De aceea, pe de o parte, ne convertim sistematic produsele la propulsia electrică. Pe de altă parte, mergem înainte cu automatizarea și digitalizarea. Proiectul MINGA este un pas important pentru noi în această tranziție a mobilității”.

În proiectul MINGA vor lucra împreună parteneri din administrația publică, cercetare, afaceri și industrie. Departamentul de mobilitate al orașului München este responsabil pentru proiect, în calitate de lider al consorțiului. Pe lângă MAN, partenerii proiectului sunt Universitatea din Stuttgart, Institutul de Tehnologie din Karlsruhe, Centrul de Cercetare pentru Tehnologia Informației (FZI), precum și ioki GmbH, Ebusco Deutschland GmbH, Benz + Walter GmbH și Fryce GmbH Partner. Fundația Pfennigparade, Asociația Companiilor Germane de Transport (VDV), Yunex Traffic și districtul München sunt implicați ca parteneri asociați.

În șase pachete de lucru, aceștia se vor ocupa, printre altele, de integrarea vehiculelor automatizate în ecosistemul de mobilitate existent, de serviciile de transport la cerere, de operațiunile de pe ruta cu autobuze automatizate și de simularea transportului public automatizat. Proiectul lansat acum este programat să se deruleze până în decembrie 2025. Acesta este finanțat de Ministerul Federal de Transport (BMDV) cu aproximativ 13 milioane de euro, ca parte a programului ”Autonomous and Connected Driving in Public Transport”.

 

15 May 2023