Featured

MAN Truck & Bus lansează ofensiva electrică pentru camioane

Ceremonia de inaugurare a producției la scară largă de baterii pentru vehicule comerciale electrice la uzina MAN Nuremberg (de la stânga la dreapta): 

16 Oct 2023

Dr. Ingo Essel, Managerul Uzinei MAN Nuremberg, Markus Wansch, Președintele Consiliului de Lucrări MAN Nuremberg, Michael Kobriger, Membrul Consiliului de Administrație pentru Producție și Logistică MAN Truck & Bus SE, Marcus König, Primarul Orașului Nuremberg, Dr. Andrea Heilmaier, Ofițerul pentru Economie și Știință al Orașului Nuremberg, Barbara Fuchs, Purtătorul de Cuvânt pentru Politica Economică al Partidului Verde din Parlamentul Statului Bavarez, Ulrich Zimmer, Managerul de Sit pentru MAN Nuremberg.

Primul drum ceremonial al noului MAN eTruck în logistica uzinei MAN (de la stânga la dreapta): Florian Hagemann, Director General al LoadFox Transport Solutions GmbH, Dr. Andrea Heilmaier, Ofițerul pentru Economie și Știință al Orașului Nuremberg, Marcus König, Primarul Orașului Nuremberg, Ulrich Zimmer, Managerul de Sit MAN Nuremberg, Michael Kobriger, Membrul Consiliului de Administrație pentru Producție și Logistică MAN Truck & Bus SE, Barbara Fuchs, Purtătorul de Cuvânt pentru Politica Economică al Partidului Verde din Parlamentul Statului Bavarez și Markus Wansch, Președintele Consiliului de Lucrări MAN Nuremberg.

  • Pregătirile pentru lansarea producției în masă a camionului MAN eTruck sunt în plină desfășurare
  • Vânzările pe primele piețe vor începe la sfârșitul lunii octombrie
  • S-a dat startul construcției noii fabrici de baterii produse la scară largă din Nuremberg
  • Se vor produce până la 100.000 de pachete de baterii MAN pe an începând din 2025
  • Investiție totală de 100 de milioane de euro pentru producția de baterii
  • MAN folosește deja noul eTruck în logistica proprie de la uzină

 

După autoutilitare și autobuze urbane, producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus își pune acum și camioanele pe baterii electrice. Vânzările noului MAN eTruck vor începe pe 30 octombrie, primele unități vor ajunge la clienții selectați în anul 2024. Producția internă de pachete de baterii la uzina MAN din Nuremberg joacă un rol important în strategia noastră de electrificare.

Aici, primarul Marcus König și membrul consiliului de administrație MAN responsabil de producție, Michael Kobriger, au dat simbolic startul construcției noului sediu pentru producția bateriilor M50. Din 2025, până la 100.000 de baterii cu tensiune înaltă vor fi fabricate acolo în producție la scară largă, în special pentru noul MAN eTruck adecvat pentru transportul pe distanțe lungi, dar și pentru alimentarea autobuzelor urbane și, în viitor, a autocarelor. Astfel, uzina de motoare din Nuremberg joacă un rol central drept centru de excelență MAN pentru tehnologiile de propulsie alternative.

„Schimbarea mobilității către transportul rutier cu propulsie electrică schimbă întreaga industrie într-un mod fără precedent. MAN contribuie activ la modelarea acestei schimbări. Transformarea noastră într-un furnizor de soluții de transport sustenabile și inteligente este vizibilă în întreaga Companie - mai ales aici, în Nuremberg. Cu realinierea eficientă a companiei și conversia durabilă a întregii rețele de producție, am făcut un pas major către viitor în ultimii doi ani. Lansarea pe piață a noului MAN eTruck acum în octombrie reprezintă un punct de referință esențial în acest sens, iar bateriile din Nuremberg sunt cheia pentru producția sa în masă începând din 2025", spune Kobriger.

Mai bine de doi ani după ce a fost luată decizia în favoarea Nuremberg-ului ca loc pentru producția viitoare în masă a bateriilor, MAN a început construcția clădirii pentru baterii. Până acum, bateriile au fost produse în uzină prin producție manuală, în loturi mici. În viitor vor fi create 350 de noi locuri de muncă, precum și sisteme de asamblare și logistică conectate inteligent, pe o suprafață de aproximativ 16.000 de metri pătrați. Dezvoltarea producției de baterii la scară largă, inclusiv a noii clădiri, implică investiții în logistică, infrastructură, clădiri și facilități de producție în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro.

 

Parteneriatele solide deschid calea pentru electromobilitate

Expertiza în dezvoltarea și producția de pachete de baterii cu tensiune înaltă a fost deja construită la uzina din Nuremberg din 2020, iar competențele electrice ale angajaților sunt extinse treptat în cadrul producției în serii mici și într-o zonă de prototipuri. Până la sfârșitul anului 2024, primele vehicule pentru clienți vor fi realizate în continuare din această serie mică, înainte ca bateriile din noua producție la scară mare să fie disponibile din 2025 pentru producția de camioane electrice din München, care va fi, de asemenea, extinsă în cantități mari. Noile propulsoare electrice cu baterie necesită cunoștințe și expertiză sporite nu doar în producție, ci și în dezvoltare. Pe lângă sprijinul și finanțarea din partea statului bavarez, uzina MAN din Nuremberg construiește parteneriate solide cu universități locale în domeniul cercetării și dezvoltării. La începutul anului 2023, a fost inaugurat „Campusul Future Driveline" pe site-ul uzinei din Nuremberg. Acolo, cercetătorii MAN lucrează împreună cu studenți și profesori de la Universitatea Friedrich Alexander din Erlangen-Nuremberg (FAU) și Universitatea Tehnică Georg Simon Ohm din Nuremberg (Ohm) la proiecte în domeniile bateriilor, motoarelor cu combustie cu hidrogen și celulelor de combustibil.

 

MAN eTruck: Practica logistică deja în dezvoltare în serie

Pentru a avea siguranța că vehiculele electrice pot înlocui cât mai rapid vehiculele diesel de astăzi, prioritatea principală a MAN este să asigure utilitatea lor nelimitată încă de la începutul producției în serie. În acest sens, MAN a înființat propria companie de transport, LoadFox Transport Solutions GmbH, în decembrie 2022 pentru a testa și optimiza noua tehnologie în funcționarea reală pe rutele comune de logistică internă la uzină. De la începutul lunii octombrie, primele camioane MAN eTruck complet electrice au fost în funcțiune între locațiile germane din München, Dachau, Nuremberg și Salzgitter. Ulterior, se vor adăuga transporturi către locațiile poloneze din Cracovia și Starachowice. În plus față de utilizarea intensivă a vehiculelor electrice cu baterii în traficul real de uzină, LoadFox va integra din ce în ce mai mult funcțiile de conducere autonomă în practica logistică începând cu 2024. „Prin colectarea țintită a datelor și a experienței din utilizarea practică, putem accelera semnificativ dezvoltarea și verificarea calității hardware-ului și software-ului pentru produsele și serviciile viitoare cu LoadFox", spune Florian Hagemann, Director General al LoadFox GmbH, care explică avantajele rezultate din conceptul inovator pentru dezvoltarea de produse.

Cu această optimizare a procesului logistic, noul MAN eTruck va fi disponibil pentru primii clienți în 2024. Datorită pregătirii pentru încărcarea standard în megawați, care se așteaptă să fie disponibilă din 2025, acesta va atinge zilnic distanțe cuprinse între 600 și 800 de kilometri, adecvate pentru transportul pe distanțe lungi, și, în viitor, chiar până la 1.000 de kilometri cu doar o încărcare intermediară pe parcursul celor 45 de minute de odihnă ale șoferului din timpul condusului. Dar noul MAN eTruck va acoperi, de asemenea, cu ușurință majoritatea celorlalte sarcini tipice de transport ale camioanelor de astăzi, cum ar fi colectarea cu zgomot redus și fără emisii a deșeurilor din oraș sau colectarea laptelui de la fermierii organici cu un rezervor de alimente electric.

16 Oct 2023