Featured

MAN TGX a obținut rezultate de top în testele comparative la nivel european

Recent, la European Truck Challenge (testele comparative de presă), noul MAN TGX a obținut cele mai bune rezultate atunci când au fost testate costurile de operare sau consumul. În evaluarea generală, făcută comparativ cu alți competitori, MAN TGX a terminat pe locul secund, la o diferență mică față de Scania, constructor care face parte din același grup. Înaintea acestor teste, modelul MAN TGX s-a impus la general și în competiția Euro Truck Test.

03 Feb 2021

Atunci când au fost testate costurile de operare, una din categoriile principale din cadrul European Truck Challenge, modelul MAN TGX 18.510 s-a clasat în fața celor trei concurenți principali Scania 540 S, Mercedes-Benz Actros 1853 și DAF XF 530  cu un cost de 73,2 cenți pe kilometru, iar cu un consum de 28,1 litri/100 km a fost aproape la cu modelul Scania 540 S (28,0 litri). Cu note mari și pentru sistemele de asistență la condus pentru șofer, sistemele de siguranță, comportament rutier și dotările din interior, modelul MAN TGX 18.510 a ocupat în final poziția a doua în clasamentul general.

Noul MAN TGX, prezentat în premieră în luna februarie 2020, și-a demonstrat calitățile într-un test comparativ important pe piața europeană la scurt timp după ce modelul MAN TGX 18.430 a câștigat competiția Euro Truck Test – în fața constructorilor Scania și Mercedes-Benz – datorită unui consum de doar 23,41 de litri la 100 km, cel mai bun scor înregistrat în competiție. “Aceste rezultate extroardinare obținute în teste arată că noua gamă de camioane MAN este una extrem de competitivă când vine vorba de costuri de operare și ecconomie de combustibi, confortul șoferului și manevrabilitatea pe șosea”, a spus Andreas Tostmann, CEO al MAN Truck & Bus.

 

ETC și ETT: două formate de teste renumite în Europa

 

European Truck Challenge (ETC), care a ajuns la ediția a șaptea în 2020, este organizată de publicația germană “KFZ-Anzeiger” în colaborare cu alte publicații de top din Europa. Ruta de test are o lungime de 188 de kilometri și se desfășoară în landul Saxonia din Germania. În competiție au intrat capete tractor cu o putere de aproximativ 500 CP și un cuplu de 2500 Nm.

Euro Truck Test (ETT), competiție demarată în 2006, este organizată de publicațiile germane “Trucker” și “Verkehrsrundschau” împreună cu alte reviste de specialitate din Europa. Ruta de test are o lungime de 342,8 kilometri și pornește din Munchen și trece prin Regensburg, Nurenberg și Ingolstadt. În cadrul concursului este folosit și un vehicul de referință pentru a se măsura consumul de combustibil. La ETT 2020 în centru atenției au fost modele cu o putere aproximativă de 400 CP.

03 Feb 2021