Știri

MAN, VHH și Volkswagen au demarat un proiect pilot pentru reutilizarea bateriilor folosite

Ce facem cu bateriile folosite pe vehicule electrice după ciclul lor de viață? O întrebare la care trei companii încearcă să răspundă în cadrul unui proiect de test revoluționar.

03 Feb 2020

MAN Truck & Bus, VHH și Volkswagen au instalat în cartierul Bergedorf din Hamburg un container cu o capacitate totală de 500 kWh pentru a testa cum se comportă baterii folosite ca acumulatori și stație de reîncărcare.

50 de baterii folosite pe modele VW Passat GTE au fost combinate pentru a crea un sistem de stocare care să fie refolosit pentru reîncărcarea autobuzelor electrice. Fiecare baterie are o capacitate de 9,9 kWh, ceea ce înseamnă că întregul container are o capacitate totală de 495 kWh, adică o jumătate megawatt. Bateriile sunt montate pe rafturi și interconectate printr-un sistem de gestionare care permite ca toate aceste baterii să funcționeze ca una singură. Obiectivul acestui proiect este de a dezvolta o capacitate flexibilă de stocare care să permită refolosirea bateriilor utilizate pe mașini.

Proiectul a fost demarat din 2018 , iar VHH împreună cu MAN Truck & Bus vor să găsească soluții pentru refolosirea acestor baterii. A două viață pentru bateriile uzate este o problemă tot mai des dezbătută pe măsură ce pe drumurile publice circulă din ce în ce mai multe vehicule electrice.

La depoul din cartierul Bergedorf, unde a fost instalat acest container cu baterii, se testează modul în care se comportă bateriile după ce sunt folosite inițial pe mașini și dacă pot fi folosite ca un sistem de stocare al energiei. Proiectul este susținut și de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) care caută soluții de mobilitate sustenabilă.

Sistemul de stocare este testat pentru utilizări diferite. Primul a fost pentru a optimiza consumul de energie al depoului VHH, în special când autobuzele electrice se află la încărcat. Astfel, în perioada în care se consumă cea mai mare cantitate de energie, containerul poate oferi un back-up și poate prelua și funcția de generator.

Compania de transport public Hamburg-Holstein are 1.600 de angajați și asigură transportul a peste 100 de milioane de pasageri pe an. Flota de autobuze are 560 de vehicule, toate urmând a fi convertite pe modul electric în următorii ani. VHH a comandat deja o flotă de 17 autobuze electrice MAN Lion’s City E, care vor fi livrate în cea de-a doua jumătate a acestui an, și testează deja un autobuz electric pe rute publice.

Cele trei companii partenere încearcă să găsească cele mai bune soluții pentru a face mobilitatea urbană mai sigură și mai ecologică, dar în același timp fiabilă și eficientă.

03 Feb 2020