Featured

Ediție specială NEOPLAN Cityliner pentru aniversarea de 50 de ani a modelului

NEOPLAN Cityliner N 516 a fost prezentat în urmă cu jumătate de secol. Cu podeaua sa ridicată și partea frontală caracteristică, modelul s-a dovedit a fi un pionier al sectorului de autocare cu podea înaltă. Pentru a marca aniversarea vehiculului, marca premium a produs o ediție specială.

08 Sep 2021

O adevărată legendă a segmentului de autocare a împlinit 50 de ani. Acesta este NEOPLAN Cityliner, prezentat în premieră în 1971, la Salonul de autocare de la Monaco. Dezvoltat original de constructorul Gottlob Auwärter & Co. KG din Stuttgart-Möhringen ca un nou concept de autocar, care oferea cea mai bună vizibilitate din scaunele sale înălțate, noul model a devenit rapid un standard pentru autocarele utilizate în călătoriile pe distanțe lungi. Se deosebea de restul autocarelor din acel moment prin podeaua înaltă, care oferea suficient loc pentru bagaje, între axe. De asemenea, scaunul șoferului era situat foarte jos, iar partea de sus a parbrizului era aerodinamică și împărțită în două secțiuni. Împreună cu stâlpii ferestrelor îndreptați spre înainte, conceptul de design unic a devenit trăsătura definitorie a mărcii care a reprezentat inovația și progresul ca nimeni alta în segmentul de autocare. De aceea, NEOPLAN Cityliner a setat standardele în ultimii 50 de ani ca unul dintre puținele autocare recunoscute imediat, chiar și de pasagerii obișnuiți.

 

Ediție specială cu tehnologie ultramodernă

Prima ediție specială ”platinum” a modelului a fost construită în 1996, într-o serie limitată de doar 60 de unități, pentru a onora aniversarea de 60 de ani a companiei. La exterior, impresiona în primul rând datorită fâșiei de oțel inoxidabil, înaltă de 900 mm, care amintea de primul Cityliner. Dar adevăratul as din mânecă era reprezentat de tehnologie. Pe lângă unul dintre primele sisteme de navigație prin satelit Philips GPS, care prezenta locația vehiculului cu precizie de câțiva metri pe două monitoare de 18 inchi, a făcut senzație sistemul de avertizare și control bazat pe laser. Aproximativ de 10 ori pe secundă, așa-numitul ”contralaser” scana o zonă de siguranță de aproximativ 150 de metri în fața autocarului, ajustând controlul vitezei de croazieră și retarderul dacă se detacta un obstacol, la fel ca actualul Adaptive Cruise Control (ACC). Echipamentul inovator de siguranță includea senzori de parcare spate cu ultrasunete și centuri de siguranță în standard. Vehiculul cu două axe era propulsat de motoare ultramoderne MAN sau Scania, care ofereau un consum mediu de aproximativ 25 de litri de motorină la 100 km.

 

O nouă ediție, cu design ”ascuțit”

În 2006, NEOPLAN, care devenise între timp o marcă de autocare premium în cadrul Grupului MAN, a relansat modelul legendar. Disponibil în trei lungimi, Cityliner a devenit rapid un model popular în Europa, oferind o calitate unică. În cei 20 de ani de când NEOPLAN a făcut partea din MAN Group, aproape 3.000 de autocare au fost produse la fabricile din Stuttgart, Pilsting, Plauen și Ankara. Modelul a devenit un pilon al portofoliului de produse NEOPLAN, menținând în același timp trăsăturile familiare de design al părții frontale, compartimentele de bagaje foarte mari și șasiul de top (doar al doilea model de autocar echipat cu amortizoare de șoc controlate electronic). De propulsie se ocupau noile motoare Euro 6, combinate cu o transmisie automatizată MAN TipMatic cu 12 viteze sau ulterior cu una automată ZF cu 6 viteze.

Pentru a celebra aniversarea de 50 de ani a modelului său de succes, NEOPLAN a reinventat versiunea ”platinum”, de data aceasta fără a limita numărul de unități. Ediția specială este disponibilă în toate cele trei lungimi: Cityliner, C și L. La exterior, benzile vopsite discret în nuanța ”platinum”, precum și logourile originale și alte elemente cromate amintesc de predecesorul legendar. Conexiunea orizontală dintre montanții A și B este în continuare vopsită în negru, atrăgând atenția asupra designului deosebit al nasului. Acesta este subliniat de montantul B, modelat ca o aripă conică, dar și de marginea argintie a secțiunii superioare a parbrizului. Efectul ”wow” este întregit de noile capace de roți dinamice, care identifică Cityliner ca o ”mașină de curse printre autocare”, chiar și atunci când este parcat.

Interiorul prezintă un concept coordonat pentru culori și materiale, disponibil la cerere și cu noile scaune din seria Exclussivo, cu tetiere opționale, încărcare prin USB sau wireless și alte opțiuni de lux.

La fel ca în 1996, siguranța este o prioritate de top. Autocarul include sistemul OptiView de înlocuire a oglinzilor cu camere video, care poate fi suplimentat cu o funcție de vizibilitate la 360°, sau sistem activ de asistență la viraje. Carcasa elegantă a camerelor OptiView se integrează perfect în design și ajută la reducerea coeficientului aerodinamic de la 0,34 la 0,31. Sistemul Adaptive Cruise Control (ACC) bazat pe radar este de asemenea un omagiu pentru predecesorul său din 1971, dispunând acum și de funcția de oprire completă și repornire. Astfel, noua ediție specială NEOPLAN Cityliner este unul dintre cele mai sigure și confortabile autocare din ultima jumătate de secol.

08 Sep 2021