Anunțuri

Un transport curat și fără zgomot: compania Friedrich Wenner GmbH folosește un camion electric MAN eTGM

Friedrich Wenner GmbH, o companie de tradiție din Germania, va folosi unul dintre primele modele complet electrice MAN eTGM în operațiunile de transport cotidiene. Astfel, camionul de 26 de tone cu suprastructură închisă va transporta cutii și produse din carton cu emisii zero de noxe și fără a mai polua fonic. În plus, Friedrich Wenner GmbH își produce propria electricitate pentru acest camion prin intermediul unui sistem fotovoltaic.

 

12 May 2020

La începutul lunii mai, Stephan Potthoff-Wenner, directorul administrativ, a acceptat cheile pentru noul vehicul din partea directorilor de vânzări Ferdinand Zeh și Till Kortekamp, ambii de la biroul de vânzări MAN din Bielefeld.

Compania germană care produce cutii și alte produse din carton solid pentru industria alimentară are un program prin care folosește resurse regenerabile atât în lanțul de producție, cât și în distribuție, încercând să reducă volumul de emisii de CO2 al companiei. Astfel, modelul MAN eTGM completează în mod ideal politica verde a companiei.

În plus, la fel ca și în cadrul altor operațiuni, noul camion MAN eTGM va fi alimentat cu energie electrică produsă chiar de companie cu ajutorul panourilor fotovoltaice.

Vehiculul care va fi folosit pentru distribuție este un model MAN eTGM, de 26 de tone, în configurația 6x2-4 cu șasiu cu trei axe, cu ultima axă viratoare și liftantă. Camionul este echipat cu o suprastructură închisă, cu o instalație care absoarbe umezeala, concepută special pentru transportul cutiilor de carton.

Camionul electric are un motor de 264 kW (360 CP) care dezvoltă un cuplu maxim de 3.100 Nm. Unitățile auxiliare precum servodirecția, compresorul de aer sau sistemul de aer condiționat sunt operate și controlate electric prin intermediul sistemului de gestionare al energiei.

Sistemul de recuperarea al energiei din timpul frânării, transformă energia cinetică în energie electrică și o retransmite spre bateria de stocare. Acest lucru contribuie la o creștere semnificativă a autonomiei. Șoferul știe în permanență care este cantitatea de energie din baterie prin intermediul unui display din cockpit pe care sunt disponibile aceste informații.

Bateriile litiu-ion sunt dezvoltate de grupul Volkswagen și sunt amplasate sub cabină, deasupra axei față. Autonomia MAN eTGM este de până la 200 de kilometri în funcție de modul de exploatare, condițiile meteorologice, dar și traseul pe care se rulează. Vehiculul poate fi încărcat la stații de 22 sau 44 kW sau la stații de înaltă putere de 150 kW.

Pentru a veni în sprijinul companiilor care își doresc să intre în lumea mobilității electrice, MAN oferă clienților săi soluții individuale în funcție de specificul și necesitățile companiei. De asemenea, achiziția unui vehicul eTGM vine cu pachetul de suport MAN Transport Solutions, iar printre altele, șoferii vor putea participa la cursuri de pregătire MAN ProfiDrive special concepute pentru cei care vor conduce vehicule complet electrice.

Vehiculul electric livrat companiei Friedrich Wenner GmbH este unul dintr-o primă serie limitată de vehicule electrice pe care MAN le va livra clienților din Europa în 2020.

Din septembrie 2018, nouă camioane electrice au fost utilizate cu succes de nouă companii austriece din cadrul proiectului pentru o logistică sustenabilă (CNL). Din decembrie 2018, LGI Logistics Group a folosit de asemenea un vehicul MAN eTGM transportând componente logistice pentru Porsche la sediul din Stuttgart-Zuffenhausen.

12 May 2020