Featured

Siguranță sporită în timpul lucrărilor din trafic cu ajutorul camioanelor autonome

În august 2014, Germania a inițiat un program care să vină în ajutorul muncitorilor și al șoferilor angrenați în sistemul care se ocupă de lucrările din trafic.

17 Jun 2019

În fiecare zi, în Germania, există un incident între un participant la trafic și camioanele sau autovehiculele care însoțesc lucrările.

Pentru a stopa acest tip de incidente, MAN a lansat programul aFAS (automatisch fahrerlos fahrendes Absicherungsfahrzeug).

MAN este unul dintre constructorii implicați în acest proiect, iar până acum, companiile au reușit să ofere soluții avansate.

În cadrul centrului de testare MAN din Germania, unul dintre oamenii angrenați în proiect demonstrează cum camionul în care se află poate urma, în mod autonom, vehiculul aflat în față.

Distanța dintre cele două vehicule este de 10 metri, iar aceasta se menține chiar dacă liderul convoiului schimbă benzile de circulație. Și toate acestea se întâmplă la o viteză mică, asemănătoare cu cea din timpul lucrărilor de reparație a drumurilor.

Proiectul aFAS necesită tehnologii moderne. Senzori, radare și camerele video fac parte din arsenalul producătorilor, dar să reușești să dezvolți un software inteligent care să ia decizii de unul singur este o muncă dificilă.

Dacă proiectele merg bine în mediul controlat, în trafic, lucrurile vor avea nevoie de schimbare și la nivel legislativ.

În prezent, există o directivă care impune prezența unui șofer în vehiculele de asistență aflate pe șosea în dreptul lucrărilor. Iar toate aceste informații sunt acumulate pentru ca în momentul în care proiectul va fi implementat în trafic real, dezvoltatorii să cunoască absolut toate detaliile.

Un pas important a fost realizat în martie 2018 când, pentru prima dată, un astel de camion de asistență a intrat în trafic deschis.

Așa cum afirmam și mai sus, în spatele volanului s-a aflat întotdeauna un expert care putea să preia imediat comenzile camionului.

17 Jun 2019