Primul camion electric MAN livrat Grupului Jacky Perrenot
Compania franceză de logistică a preluat primul camion electric MAN
• Grupul Jacky Perrenot, primul client de vehicule electrice MAN din Franța, intenționează să achiziționeze un total de 100 de camioane electrice MAN – dintre care 40 au fost deja comandate ferm, cu opțiune pentru încă 60 de unități
• Primul camion electric MAN a fost predat clientului în cadrul unei ceremonii oficiale organizată la Centrul de Service MAN din Lyon
• Din ianuarie 2025, peste 100 de camioane electrice MAN au parcurs deja aproximativ 800.000 de kilometri în operațiunile clienților din Europa – cu un consum mediu de doar 104 kWh / 100 km
Alexander Vlaskamp (stânga), CEO MAN Truck & Bus și Philippe Givone, președintele Grupului Jacky Perrenot, la predarea primului camion electric MAN.
Grupul Jacky Perrenot a primit primul camion electric MAN din comanda pe care a plasat-o în martie 2024. MAN eTGX a fost livrat pe 3 aprilie 2025 în cadrul unei ceremonii oficiale de predare la Centrul MAN Service din Lyon – la care au participat Philippe Givone, Președinte al Grupului Jacky Perrenot, Philippe Cuoc, Managing Director al Grupului Jacky Perrenot, Alexander Vlaskamp, CEO MAN Truck & Bus și Jean-Yves Kerbrat, Managing Director MAN Truck & Bus Franța.
Compania de logistică, cu sediul în Saint-Donat-sur-l’Herbasse, Franța, a comandat peste 100 de camioane, modelele MAN eTGX și eTGS. 40 dintre acestea sunt comenzi ferme (35 de autotractoare și 5 șasiuri), cu opțiunea de suplimentare cu încă 60 de vehicule. „Ne-am angajat de mulți ani să ne decarbonizăm operațiunile de transport”, a spus Philippe Cuoc. „Împreună cu partenerii noștri, cum ar fi producătorul MAN, ne străduim să dezvoltăm cele mai bune soluții pentru a ne atinge obiectivele legate de protecția mediului, care fac parte integrantă din strategia noastră generală.”
Contribuția la decarbonizarea transportului de marfă în Franța
Livrarea primului camion electric MAN eTGX evidențiază angajamentul MAN de a reduce atât amprenta de carbon proprie, cât și pe cea a clienților săi. O parte esențială a acestui efort este tranziția către electromobilitate. „Primul nostru camion electric, livrat în Franța, se îndreaptă către una dintre cele mai importante companii de distribuție din industria națională. Suntem foarte mulțumiți de încrederea acordată mărcii MAN și suntem mândri că putem contribui la decarbonizarea durabilă a transportului de mărfuri pe drumurile din Franța”, a subliniat Alexander Vlaskamp.
Parteneriatul cu MAN demonstrează că vehiculele care poartă emblema leului îndeplinesc cerințele unei companii de transport renumite – dar mai important, reflectă încrederea Grupului Jacky Perrenot în noua gamă de camioane electrice MAN. „Suntem mândri să sprijinim Grupul Jacky Perrenot în strategia sa de decarbonizare prin livrarea acestui prim MAN eTGX,” a spus Kerbrat. „Această comandă inițială fermă a noii noastre generații de camioane electrice, în Franța, marchează o piatră de hotar semnificativă pentru MAN în eforturile noastre de a accelera tranziția flotelor de transport către electromobilitate.”
Preseria camioanelor electrice MAN însumează deja aproximativ 800.000 de kilometri parcuși în cadrul operațiunilor derulate de clienți
Primul vehicul pentru Grupul Jacky Perrenot face parte dintr-o preserie inițială de 200 de unități, pe care MAN le-a produs încă din 2024, pentru clienții dornici să facă mai repede tranziția către electromobilitate. În întreaga Europă, majoritatea acestor vehicule funcționează deja cu succes de la începutul anului, în operațiunile furnizorilor de logistică în țări precum Germania, Austria, Belgia și Olanda. Până acum, camioanele electrice MAN au parcurs, în total, aproximativ 800.000 de kilometri – în ciuda condițiilor adesea de iarnă – și au demonstrat un consum mediu scăzut de aproximativ 104 kWh / 100 de km.
Camioane electrice MAN: inovația tehnologică drept cheie
Modelul electric ultra low-liner MAN eTGX este un deschizător de drumuri în clasa sa: cu o înălțime de cuplare de doar 950 mm, un ampatament foarte scurt de 3,75 metri și o capacitate completă a bateriei, oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri. Datorită sistemului său modular de baterii, disponibil cu patru, cinci sau șase pachete de baterii, acesta poate fi perfect adaptat pentru a se potrivi oricărei sarcini de transport. În plus, față de tehnologia standard de încărcare CCS (până la 375 kW), este disponibil și cu noul standard MCS, care oferă inițial până la 750 kW, iar mai târziu până la un megawatt putere de încărcare, permițând, astfel, reîncărcarea rapidă în perioadele de repaus ale șoferului.
Despre Grupul Jacky Perrenot
Cu o cifră de afaceri de peste un miliard de euro în 2023, Grupul Jacky Perrenot deține poziția de lider pe piața europeană de transport și logistică. Compania are 10.000 de angajaţi şi operează în peste 145 de locaţii din Europa.
Despre MAN Truck & Bus
MAN Truck & Bus este unul dintre cei mai importanți producători de vehicule comerciale din Europa și un furnizor de soluții de transport, generând venituri anuale de aproximativ €14,8 miliarde (2023). Portofoliul său de produse include autoutilitare, camioane, autobuze, autocare, motoare diesel și pe gaz, precum și o gamă largă de servicii pentru transportul de pasageri și mărfuri. MAN Truck & Bus este o companie a TRATON GROUP și are aproximativ 33.000 de angajați în întreaga lume.