Featured

MAN participă la proiectul „ZeroEmissionDeliveries - Berlin”

Asociația europeană de mediu Transport & Environment a lansat proiectul „ZeroEmissionDeliveries - Berlin” în care retailerul Rewe Group va testa în activitatea de zi cu zi modul în care decurg livrările la nivel regional cu vehicule electrice. MAN Truck & Bus este partener logistic al acestui proiect, iar rezultatele studiului de fezabilitate vor fi disponibile în această toamnă.  

 

02 Mar 2021

MAN Truck & Bus vede un mare potențial în electrificarea transportului urban și regional de mărfuri și pasageri ca parte a programului de reducere a emisiilor de CO2 pentru protecția mediului înconjurător. Utilizarea vehiculelor comerciale electrice poate ajuta sectorul de transporturi să-și respecte angajamentele luate în cadrul acordului de mediu de la Paris, dar schimbarea flotelor de vehicule clasice cu unele electrice este o acțiune complexă și este nevoie de crearea unei noi infrastructuri de încărcare, de adaptarea rețelelor electrice și a modului de lucru al transportatorilor.

Încă din 2018, MAN a venit în sprijinul clienților săi și i-a susținut să facă trecerea la electromobilitate cu echipa de experți de la MAN Transport Solutions. În plus, MAN s-a implicat deja în proiectul ZEUS, de mobilitate urbană, prin care se caută soluții noi de aprovizionare cu vehicule electrice în centrele orașelor. 

La fel ca și în cadrul proiectului ZEUS, și în cadrul studiului "ZeroEmissionDeliveries - Berlin", lansat de Asociația europeană de mediu Transport & Environment, testele se vor face în activitatea cotidiană a retailerul REWE Group. Partenerii principali ai proiectului sunt T&E, REWE Group, MAN Truck & Bus și Institutul Fraunhofer pentru Inovare și Cercetare (ISI) care va analiza toate informațiile colectate. De asemenea, în acest proiect sunt implicate și companiile Stromnetz Berlin, Allego și Compleo, companii care se ocupă de furnizarea de stații de încărcare și care activează pe partea de distribuție a energiei electrice.

 

"Acest proiect comun este un pas important în ceea ce privește implementarea camioanelor electrice în transportul de distribuție. După o serie de simulări a venit timpul să oferim companiilor date clare care să reflecte situația din traficul real. Împreună cu ISI vom putea analiza toate informațiile colectate și vom știi apoi ce trebuie făcut pentru a implementa la scară largă aceste soluții", explică Ekaterina Boening, Senior Policy Manager la T&E Germania.

 

Analiza va fi făcută la centrele logistice din Oranienburg și Alt-Mariendorf unde REWE Group își desfășoară o mare parte din activitate în zona Berlin. De aici există peste 250 de rute pentru aprovizionarea magazinelor REWE din regiune și acestea vor fi parcurse în totalitate în regim electric. "Suntem interesați să implementăm soluții inovatoare care să ne ajute să reducem emisiile de noxe și tocmai de aceea am optimizat la maximum modul în care facem aprovizionarea magazinelor noastre. Acum putem vedea în transportul cotidian și modul în care putem face acest lucru folosind vehicule electrice și de ce avem nevoie pentru a implementa asta la nivelul companiei noastre", a spus Torsten Prag, director de logisitcă al  REWE Ost.

Prin participarea în diverse proiecte, încă din 2018, MAN a adunat o serie de informații utile folosind camionul electric eTGM. Proiectul „ZeroEmissionDeliveries - Berlin” înseamnă pentru MAN posibilitatea de a testa în condiții reale nu doar un vehicul electric ci și toată infrastructura care este necesară pentru a face livrări de marfă la nivel regional.

 

"Acest studiu va oferi date extrem de valoroase tuturor partenerilor implicați. Pentru noi este important să știm ce trebuie făcut pe partea de infrastructură și modul în care trebuie să dezvoltăm vehiculele noastre viitoare pentru a le oferi clienților noștri cele mai bune soluții de electromobilitate. Este clar că mobilitatea urbană și regională va fi electrică în viitor și cu siguranță vom fi pregătiți pentru aceste provocări", a spus Michael Treier, director al departamentului eMobility din cadrul MAN Truck & Bus.

 

Acest studiu își propune să răspundă, printre altele, și la următoarele întrebări:

De ce vehicule este nevoie pentru a face transport regional?

Care sunt rutele optime pentru camioanele electrice?

Cum se poate construi o infrastructură mixtă, publică și privată, cu puncte de încărcare?

Care este necesarul de energie și dimensiunea rețelei de distribuție a energiei pentru a face față noilor solicitări de consum?

02 Mar 2021