Featured

Misiune îndeplinită: MAN Polar Express a călătorit de la Cercul Polar la Allianz Arena, din München

  • MAN eTGX a finalizat un tur de 3 400 de kilometri din Laponia până la Allianz Arena, din München – încărcarea fiind făcută doar la infrastructura publică de încărcare
  • Cu un consum mediu de 117 kWh, MAN eTGX are o autonomie de aproximativ 400 până la 500 de kilometri, chiar și în condiții de iarnă
  • Cardul de încărcare MAN Charge&Go face din încărcarea publică o joacă de copii – camionul electric MAN reduce emisiile CO2 cu până la 2,7 tone în comparație cu un camion diesel, în turneul său din Europa de Nord
  • Giovane Élber, legenda F.C. Bayern, a întâmpinat MAN Polar Express la Allianz Arena, unde F.C. Bayern planifică un parc de încărcare pentru camioane și autobuze electrice
  • Turul însoțit de influenceri arată că datorită tarifelor de încărcare și a taxelor de drum avantajoase, precum și datorită extinderii punctelor publice de încărcare, camioanele electrice devin competitive în  transportul pe distanțe lungi

04 Apr 2025

După 3 400 de kilometri, MAN Polar Express a ajuns la destinație: Legenda F.C. Bayern Giovane Élber (stânga față) și fanii F.C. Bayern îl întâmpină pe expertul MAN eTGX și MAN ProfiDrive Thomas Walch la Allianz Arena.

 

MAN Polar Express, un camion eTGX  cu semiremorcă , a parcurs cu succes călătoria de             3 400 de kilometri de la Cercul Polar din nordul Suediei până la München. În ciuda condițiilor de iarnă uneori grele, cu zăpadă și gheață, care au necesitat anvelope cu aderență specială și, prin urmare, rezistență sporită la rulare, camionul electric de 32 de tone a parcurs întregul traseu cu un consum mediu de doar 117 kWh la 100 de kilometri. Pe secțiunile de traseu din Danemarca și Germania cu temperaturi ușor mai ridicate, consumul a scăzut chiar și la aproximativ 105 kWh. Autonomia înainte de reîncărcare a variat de la aproximativ 400 la aproximativ 500 de kilometri, ceea ce înseamnă că următoarea stație de încărcare a putut fi întotdeauna atinsă în siguranță, chiar și în Cercul Polar. 

Cardul de încărcare MAN Charge&Go poate fi utilizat pentru a activa toate stațiile de încărcare, indiferent de furnizor. MAN eTGX a consumat un total de 4 500 kWh în timpul turului. Acesta a generat 670 kWh prin recuperarea energiei la frânare și la coborâre, ceea ce a însemnat că un total net de numai 3 830 kWh a trebuit să fie furnizat prin încărcare. Polar Express a utilizat, în principal, stații de încărcare alimentate în proporție de 100 % cu energie regenerabilă.

eTGX a economisit până la 2,7 tone de CO2 în drumul său de la Cercul Arctic la Allianz Arena, în comparație cu un autocamion diesel cu un consum mediu estimat de 27 de litri la 100 de kilometri. La destinație, legenda F.C. Bayern, Giovane Élber, a primit camionul electric în numele clubului și al proiectului său de a înființa un parc de încărcare de înaltă performanță pentru camioane și autobuze electrice în parcarea Allianz Arena, aducându-și astfel propria contribuție la extinderea rețelei de încărcare pentru vehiculele comerciale electrice.

Scopul MAN Polar Express a fost acela de a demonstra că un tur complet electric de la Cercul Arctic la München este, astăzi, deja posibil cu noul camion electric MAN și infrastructura publică de încărcare existentă. Acum putem declara: Misiune îndeplinită! Tehnologia vehiculelor este pregătită și există numeroase soluții utile, cum ar fi MAN Charge&Go, pentru a facilita trecerea clienților noștri de la camioanele diesel la cele electrice. Cu toate acestea, mai sunt încă multe de făcut în Europa! Pentru a realiza tranziția completă către electromobilitate în transportul pe distanțe lungi cu milioane de camioane, sunt încă necesare eforturi și investiții majore pentru a extinde infrastructura de încărcare de înaltă performanță. De aceea, susținem inițiativa F.C. Bayern de a utiliza locația și infrastructura electrică din cadrul Allianz Arena în vederea înființării unui parc de încărcare pentru camioane și autobuze electrice”, spune Friedrich Baumann, Membru al Comitetului executiv pentru Vânzări și Soluții pentru Clienți la MAN Truck & Bus.

 

MAN eTGX: transport economic pe distanțe mari

MAN Polar Express a reușit, de asemenea, să își dovedească rentabilitatea în transportul pe distanțe lungi. Cu aproximativ 56 de cenți pe kWh costuri medii de încărcare la infrasctructura publică disponibilă pe traseu, acestea au fost aproximativ comparabile cu cele ale unui camion diesel modern. În condiții identice de utilizare, autocamionul diesel ar avea un consum mediu de aproximativ 27 de litri la 100 de kilometri și un preț de 1,80 euro pe litru de motorină la stațiile publice de alimentare. Cu toate acestea, ar trebui adăugate și costurile pentru AdBlue și taxele de drum. Având în vedere tarifele de încărcare publice mai ieftine, între 40 și 50 de cenți / kWh, disponibile deja în prezent, camionul electric MAN ar avea chiar un avantaj de cost între 100 și 400 de euro pe ruta Polar Express. În cazul în care este disponibilă și o încărcare mai ieftină, de exemplu, în centrele logistice deținute de companii, utilizarea autocamionului electric devine și mai rentabilă.

 

MAN eTGX își impresionează însoțitorii de drum

Turneul, care s-a desfășurat între 20 și 26 martie, a fost însoțit de influencerii André Brockschmidt (Bauforum 24) și Christina Scheib (Trucker Babes), care sunt bine-cunoscuți în lumea transportului de marfă, precum și de Rudolf Schweigert, membru MAN Truckers World și colecționar de mașini clasice MAN. Aceștia au primit îndrumare de specialitate din partea instructorilor MAN ProfiDrive. Din momentul lansării pe piață a camioanelor electrice MAN, departamentul de formare a șoferilor MAN a oferit sprijin practic antreprenorilor și șoferilor în tranziția către noua tehnologie de conducere.  

André Brockschmidt a însoțit turul în primele etape de la Cercul Polar și a fost impresionat de performanța autocamionului chiar și în condiții de frig, dar și de ușurința încărcării cu MAN Charge&Go. „Întrebarea este: cum rămâne cu reîncărcarea în Europa? Este aceasta o provocare, este aceasta o problemă? Iar răspunsul este: Nu! Pur și simplu activați cardul la punctul de încărcare, îl conectați, așteptați un pic, iar apoi puteți pleca!”

Christina Scheib a însoțit turneul de la Stockholm la Hamburg. E a fost deosebit de surprinsă de silențiozitatea motorului electric: „Pur și simplu nu auzi motorul. Este atât de silențios încât nici nu știi dacă motorul este pornit sau nu.” Turul cu eTGX a cucerit-o complet: „Sunt incredibil de surprinsă de cât de simplu a fost să conduc și să încarc camionul electric”.

Iar fanul MAN Rudi Schweigert, care a condus eTruck de la Hamburg la Műnchen, și-ar fi dorit să adauge leul electric la cele 50 de mașini clasice MAN ale sale: „Am avut o experiență foarte plăcută la volanul MAN eTGX.”

 

Detalii despre tur

Turneul de 3 400 de kilometri a cuprins un total de șapte etape: de la Cercul Arctic de-a lungul coastei de est a Suediei până la Stockholm, de acolo prin interiorul țării până la Malmö în sudul Suediei, apoi la Copenhaga și prin Danemarca până la Hamburg și de acolo prin Schweinfurt,  Germania până la punctul de sosire la Allianz Arena din München. În medie, MAN eTGX a parcurs între 400 și 600 de kilometri pe zi, în funcție de condițiile traseului și de infrastructura de încărcare disponibilă. Acesta a făcut o oprire mai lungă la sediul MAN din Copenhaga pentru a vizita echipa de service și de vânzări de acolo.

 

Turneul Social Media

Cinci episoade video relatează experiențele și întâlnirile din călătoria MAN eTGX  de la Cercul Arctic la München, care au fost publicate pe canalele YouTube și Instagram MAN între 21 și 28 martie. În același timp, influencerii au postat impresii ale turneului pe propriile canale. O minge de fotbal în culorile F.C. Bayern, care a însoțit călătoria în MAN eTGX, a oferit un plus de emoție echipelor în timpul etapelor. Ca parte a întâmpinării camionului la Allianz Arena, echipa MAN Polar Express a prezentat minge legendei F.C. Bayern, Giovane Élber și membrilor fan clubului F.C. Bayern München. Ulterior, Giovane Élber a impresionat cu șuturile sale infailibile către o poartă de joc instalată în spatele Polar Express.

 

Camionul electric MAN: un vehicul potrivit pentru orice aplicație 

Versiunea pentru distanțe lungi a MAN eTGX are o autonomie de aproximativ 500 de kilometri și este un pionier în clasa sa în ceea ce privește modularitatea bateriei și varietatea de opțiuni de configurare: Sunt posibile până la un milion de variante diferite de configurare, rezultând un autocamion complet electric potrivit pentru orice aplicație. Fiind un vehicul  ultra-lowliner, cu o înălțime de cuplare redusă de 950 mm și un ampatament foarte scurt de 3,75 metri, dar cu o capacitate maximă a bateriei, acesta este perfect adecvat pentru utilizarea în logistica auto, unde volumul maxim de încărcare de până la trei metri înălțime internă este crucial. Cu toate acestea, cu o gamă de patru, cinci sau șase pachete de baterii și niveluri de putere de 449 și 544 CP, acesta poate fi, de asemenea, adaptat optim pentru orice altă sarcină de transport. În plus, față de tehnologia standard de încărcare CCS (până la 375 kW), poate fi comandat și cu noul standard MCS cu o putere de încărcare de până la un megawatt, care permite o încărcare intermediară și mai rapidă în timpul pauzei șoferului de la condus.

Companiile de transport beneficiază, de asemenea, de consultanța eMobility 360 de grade oferită de MAN atunci când fac tranziția la electromobilitate: consultanța privind trecerea la electromobilitate include analize specifice clienților privind implementarea vehiculelor și cerințele infrastructurii de încărcare. Gama de servicii MAN include, de asemenea, furnizarea infrastructurii de încărcare prin parteneriate cu furnizorii specializați. În plus, la fel ca în cazul camioanelor cu motor convențional, sunt disponibile contracte de service și soluții de finanțare special adaptate la mobilitatea electrică, precum și numeroase servicii digitale pentru utilizarea noilor lei electrici. Printre acestea se numără MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot utiliza pentru a verifica modul în care rutele lor de livrare pot fi conduse exclusiv electric, precum și serviciul de încărcare MAN Charge & Go, inclusiv cardul de încărcare, care permite planificarea și facturarea simplă și consolidată a încărcării pentru rutele internaționale.

04 Apr 2025