Featured

MAN se pregătește să înceapă producția în serie a camionului electric

Mai mult de 500 de comezi au fost primite, 2.600 de angajați au fost deja instruiți în utilizarea tehnologiei de înaltă tensiune.

12 Sep 2023

MAN Truck & Bus va începe producția în serie a noului camion electric la uzina sa din München în 2024. Compania a instruit deja 2.600 de angajați pentru manipularea în siguranță a tehnologiei de înaltă tensiune și a noilor componente electrice.

Instruirea a durat mai mult de 17.000 de ore și a avut loc la Centrul eMobility care a fost creat special în acest scop. Primele camioane electrice produse în serie sunt așteptate să ajungă la clienți chiar în prima jumătate a anului 2024. Deja acum, cu aproximativ patru luni înainte de lansarea oficială a vânzărilor, există peste 500 de cereri de comandă pentru ”leul” electric potrivit pentru transportul pe distanțe lungi.

Pentru a asigura o pornire cât mai lină a producției pentru noul camion electric, MAN a dezvoltat un concept complet nou pentru pregătirea producției împreună cu Centrul eMobility. Modelul viitorului include nu numai noul camion electric, ci și vehicule cu sisteme de propulsie convenționale - deoarece ambele tipuri de propulsie vor fi produse pe aceeași linie de producție în viitor.

"Pentru ca transformarea de la motorul cu ardere internă la camionul electric să reușească în cantități industriale mari, în mod sustenabil, trebuie să regândim producția. În special în faza în care clienții noștri cer deja camioane electrice în cantități mai mari, dar mai au încă nevoie de camioane diesel pentru anumite rute ce necesită o rețea inovatoare și eficientă a dezvoltării produsului și planificării producției. Conceptul integrativ al Centrului eMobility ne ajută enorm în acest sens", spune Michael Kobriger, membru al Consiliului de Administrație pentru Producție la MAN Truck & Bus.

În atelierul inovativ, procesele necesare pentru viitoarele producții de serie sunt dezvoltate direct în timpul producției primelor vehicule de prototip, iar în paralel angajații sunt deja instruiți și calificați în utilizarea noilor tehnologii. În mod inedit, ei pot contribui datorită experiențe practice de fabricație la crearea design-ului eficient și ergonomic încă de la un stadiu incipient.

În același timp, cerințele ce ar putea surveni în timp sunt incorporate în producția de serie încă de la început, ulterior putând fi dezvoltate. Astfel, aproximativ 30 de prototipuri ale noului camion electric au fost create deja la Centrul eMobility, și alte 26 vor urma în acest an. Ele sunt utilizate de inginerii de testare pentru cele mai dificile condiții de condus pe gheață, zăpadă și căldură arzătoare pentru a aduce noul MAN eTruck mai aproape de producția în serie.

În comparație cu camionul cu propulsie convențională, camionul electric diferă prin componente complet diferite, cum ar fi bateria electrică și motorul, precum și componentele de înaltă tensiune și cablajul. Acest lucru face producția comună a vehiculelor convenționale și a celor electrice pe o singură linie de producție relativ complexă.

Instalarea variabilă, pe de-o parte a  bateriilor și a motorului electric, și pe de altă parte a motorului cu ardere internă va putea fi posibilă în viitor mulțumită componentelor modulare care pot fi utilizate uniform, în special în șasiu și cablaje.

Marele avantaj al acestei producții mixte: Cota vehiculelor electrice și a camioanelor diesel în producția totală poate fi adaptată flexibil la dezvoltarea reală a pieței.

Au trecut doar doi ani de când MAN a pus piatra de temelie în dezvoltarea camionului electric pe scară largă, dar și a producției mixte flexibile asociate de camioane electrice și convenționale pe o singură linie de asamblare cu Centrul eMobility.

 

12 Sep 2023