Featured

MAN începe să testeze viitorul camion electric pe drumurile publice

Lansarea de piață a noului MAN eTruck 2024 se apropie. Recent, camionul electric de serie mare și-a demonstrat capabilitatea pe timp de iarnă la Cercul Arctic. Acum începe faza de teste de anduranță pe drumurile publice.

15 May 2023

Călătoria inaugurală a avut loc în jurul stadionului Olimpic din Munchen, iar în cabina camionului pentru distanțe lungi au luat loc premierul Bavariei, Markus Söder, și șeful MAN, Alexander Vlaskamp. Acesta a subliniat încă o dată importanța extinderii infrastructurii de încărcare pentru succesul tranziției la camioane electrice cu baterii. Obiectivul MAN este ca, în 2030, jumătate dintre camioanele sale noi înmatriculate în Europa să fie electrice.

”După succesul din testele de iarnă, aducem acum camionul electric cu baterii pe drumurile din Bavaria. Începând de la mijlocul acestei decade, în Germania va fi mai economic să operezi camioane electrice decât unele cu motoare cu combustie. Vom lansa camionul nostru electric greu la momentul potrivit, când cererea din partea transportatorilor este așteptată să ia avânt”, a spus Alexander Vlaskamp. ”Pentru succesul tranziției, avem nevoie urgentă de cel puțin 50.000 de puncte de încărcare de mare capacitate în Europa, atât la depozitele clienților, cât și de-a lungul principalelor rute internaționale”, a adăugat acesta.

Ca parte a grupului TRATON, MAN dezvoltă activ cel puțin 1.700 de puncte de încărcare de mare capacitate pe autostrăzile și la centrele logistice din Europa, în cadrul unui joint venture cu alți parteneri. MAN este implicată și în proiectul HoLa, în cadrul căruia vor fi instalate puncte de încărcare rapidă pe autostrada A2, între Berlin și regiunea Ruhr, la care bateriile camioanelor electrice pentru distanțe lungi pot fi reîncărcate în timpul pauzei de 45 de minute.

Din punct de vedere tehnic, noul camion electric MAN este pregătit pentru cerințele standardului de încărcare megawatt (MCS), așteptat după 2025. În primă fază vor fi disponibile autonomii zilnice de 600-800 km, iar mai târziu de până la 1.000 km, acoperind majoritatea aplicațiilor tipice de transport ale camioanelor convenționale.

Producția noului MAN eTruck va începe în 2024, la fabrica principală din Munchen, pe aceeași linie de asamblare cu camioanele diesel. Producția mixtă va aduce flexibilitatea necesară pentru creșterea treptată a cererii de camioane electrice în următorii ani, dar și menținerea producției de camioane diesel atât timp cât va fi necesar.

MAN își propune să producă 2.500 de camioane electrice grele în 2025 și nu mai puțin de 40.000 în 2030. Bateriile pentru aceste camioane vor fi produse la fabrica MAN din Nuremberg. Pentru 2030, obiectivul de producție al fabricii din Nuremberg este de 100.000 de baterii.

Cu noul camion electric, MAN Truck & Bus avansează consistent în strategia sa spre vehicule comerciale cu zero emisii, în special în transportul greu pe distanțe lungi.

15 May 2023