Featured

Arctic KickOff: MAN eTGX Polarexpress călătorește din Laponia la Műnchen

MAN eTGX pornește într-un tur de 3.000 de kilometri din Laponia până la Műnchen, - se încarcă numai la infrastructura publică.

 

  • MAN eTGX parcurge 3.000 de kilometri din Laponia până la Műnchen – încărcarea fiind realizată doar la infrastructura publică
  • Autocamionul electric MAN are autonomie extinsă chiar și la temperaturi foarte scăzute -  turneul a fost documentat de influenceri pe YouTube, Instagram și Facebook
  • Cardul de încărcare MAN Charge&Go facilitează încărcarea camioanelor electrice la infrastructura publică  din nordul Europei.
  • Dilemă la München: de ce o minge cu design-ul F.C. Bayern însoțește MAN eTGX în turneu

27 Mar 2025

MAN Polarexpress, un autocamion electric cu semiremorcă a pornit într-un tur de 3.000 de kilometri de la Cercul Polar până la München. Pe lângă autonomia impresionantă, chiar și la temperaturi scăzute, acesta demonstrează că transportul transeuropean complet electric pe distanțe lungi, cu utilizarea exclusivă a infrastructurii publice de încărcare, este deja posibil în prezent. De asemenea, în centrul atenției este și cardul de încărcare MAN Charge&Go, care facilitează încărcarea publică de la diverși furnizori. 

„Prin acest turneu, dorim să arătăm încă o dată că tranziția la transportul internațional pe distanțe lungi cu noul camion electric MAN este deja posibilă și poate fi pusă în practică. Oferim numeroase soluții utile pentru camionului electric, cum ar fi MAN Charge&Go, care facilitează clienților noștri trecerea de la diesel la electric. Iar faptul că putem deja să conducem integral electric de la Cercul Arctic la Műnchen și să ne bazăm exclusiv pe infrastructura de încărcare accesibilă publicului este un semn pozitiv. Cu toate acestea, mai sunt multe de făcut în întreaga Europă! Pentru a face reală o schimbare completă în transportul pe distanțe lungi cu milioane de camioane, sunt încă necesare eforturi majore și investiții în extinderea infrastructurii”, declară Friedrich Baumann, Membru al Comitetului Executiv pentru Vânzări și Soluții pentru Clienți la MAN Truck & Bus.

Participanți

Turneul, care s-a desfășurat între 20 și 26 martie, a fost însoțit de influenceri precum Andrée Brockschmidt (Baufo-rum 24) și Christina Scheib (Trucker Babes), care sunt bine-cunoscuți în domeniul transportului. Aceștia au primit îndrumare de specialitate din partea instructorilor MAN ProfiDrive. Odată cu lansarea pe piață a camioanelor electrice MAN, departamentul de formare a șoferilor MAN și-a extins expertiza din domeniul electromobilității autobuzelor și autocarelor pentru a include și camioanele electrice, oferind sprijin practic companiilor și șoferilor în tranziția către noua tehnologie de propulsie. 

Detalii despre turneu

Turul de 3.000 de kilometri a cuprins un total de șapte etape: de la Cercul Polar de-a lungul coastei de est a Suediei până la Stockholm, de acolo prin interiorul țării până la Malmö în sudul Suediei, apoi la Copenhaga și prin Danemarca până la Hamburg și de acolo prin Schweinfurt și prin Germania până la destinația din München. În medie, MAN eTGX a parcurs între 400 și 600 de kilometri pe zi, în funcție de condițiile traseului și de infrastructura de încărcare disponibilă. De asemenea, a făcut o oprire mai lungă la sediul MAN din Copenhaga pentru a vizita echipa de service și vânzări de acolo.

Turneul pe rețelele de socializare

Echipa Arctic KickOff a relatat despre experiențele și întâlnirile lor din cadrul călătoriei complet electrice de la cercul polar la München în cinci episoade video, care au fost difuzate pe canalele MAN de pe YouTube și Instagram pe 21 și între 24 și 27 martie. În același timp, influencerii au postat impresii ale turneului pe canalele lor. 

O minge de fotbal în culorile F.C. Bayern, care a însoțit călătoria de 3.000 de kilometri cu MAN eTGX,  a oferit echipelor o emoție deosebită în timpul etapelor. Mai multe amănunte vor fi dezvăluite curând.

MAN eTruck: un vehicul adaptat pentru orice aplicație 

Versiunea pentru distanțe lungi a MAN eTGX are o autonomie de aproximativ 500 de kilometri și este un pionier în clasa sa în ceea ce privește modularitatea bateriilor și varietatea de opțiuni de configurare - sunt posibile până la un milion de combinații diferite. Fiind un autotractor mega, cu o înălțime de cuplare redusă de 950 mm și un ampatament foarte scurt de 3,75 metri, dar cu o capacitate maximă a bateriei, acesta este perfect pentru utilizarea în logistica auto, unde volumul maxim de încărcare de până la trei metri înălțime internă este crucial. Cu toate acestea, cu o gamă de patru, cinci sau șase pachete de baterii și putere de 449 sau 544 CP, acesta poate fi, de asemenea, adaptat optim pentru orice altă sarcină de transport. În plus, față de tehnologia standard de încărcare CCS (până la 375 kW), acesta poate fi comandat și cu noul standard MCS cu o putere de încărcare de până la un megawatt, care permite o încărcare intermediară și mai rapidă în timpul pauzei de codus a șoferului.

Companiile de transport beneficiază, de asemenea, de consultanța eMobility 360 oferită de MAN atunci când trec la electromobilitate: consultanța privind trecerea la electromobilitate include analize specifice clienților privind implementarea vehiculelor și cerințele infrastructurii de încărcare. Furnizarea infrastructurii de încărcare în sine face parte, de asemenea, din oferta MAN prin cooperarea cu furnizorii de infrastructură de încărcare. În plus, la fel ca în cazul camioanelor cu motor convențional, pentru utilizarea camioanelor electrice sunt disponibile contracte de service și soluții de finanțare special adaptate electromobilității, precum și numeroase servicii digitale. Printre acestea se numără MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot utiliza pentru a verifica modul în care rutele lor de livrare pot fi conduse exclusiv electric, precum și serviciul de încărcare MAN Charge & Go, inclusiv cardul de încărcare, care permite planificarea și facturarea simplă și consolidată a încărcării pentru rutele internaționale.

Plecând cu MAN eTGX de la Cercul Polar în prima etapă a Polar Express de 3.000 de kilometri către München: André Brockschmidt, Bauforum24, și Thorsten Helbig, MAN ProfiDrive.

MAN eTGX pornește într-un tur de 3.000 de kilometri din Laponia până la Műnchen - încărcându-se numai la infrastructura publică.

Cardul MAN Charge&Go utilizat la încărcarea bateriilor în timpul curselor cu MAN eTGX prin Europa de Nord.

27 Mar 2025