MAN aduce perspectiva șoferițelor în dezvoltarea produselor pentru camioane
- În cadrul seriei sale de ateliere „WoMAN", MAN cercetează nevoile specifice ale șoferițelor
- Studiul își propune să contracareze decalajul de date privind genul în dezvoltarea produselor
- Procentul de femei deținătoare de permis de conducere pentru camion crește
Din 2022, MAN Truck & Bus a desfășurat seria de ateliere „WoMAN" în dezvoltarea produselor pentru camioane, care își propune să contribuie cu idei privind modul în care producătorul de vehicule comerciale poate să se concentreze mai mult pe nevoile specifice ale șoferițelor în viitor. Aceasta se datorează faptului că perspectiva în industrie a fost până acum foarte unidirecțională, luându-se în considerare în principal nevoile și stilurile de viață ale bărbaților în dezvoltarea camioanelor. Inițiativa are ca scop contracararea acestui așa-numit „decalaj de date legate de gen". „Șoferițele aduc o altă perspectivă importantă în dezvoltarea produselor noastre. Dorim să folosim aceste înțelegeri valoroase pentru a face produsele noastre și mai bune, mai confortabile și mai prietenoase cu utilizatorul pentru clienții noștri în viitor," spune Dr. Frederik Zohm, Director de Dezvoltare la MAN Truck & Bus.
Inițiativa „WoMAN“ evidențiază diferențele
MAN s-a concentrat întotdeauna pe șoferii de ambele sexe atunci când vine vorba de dezvoltarea de vehicule noi. Focus grupul „WoMAN" își propune, de asemenea, să înțeleagă mai bine viața de zi cu zi a șoferițelor la lucru și să acorde atenție diferențelor dintre bărbați și femei. Scopul este de a face vehiculul și profesia de șofer de camion mai atrăgătoare pentru femei. O echipă MAN din departamentele de Inginerie și Design condusă de psihologul Dr. Sigrun Weise și MAN Market Research invită în mod specific șoferițele profesioniste la ateliere, colectând și analizând datele și faptele relevante. În medie, șoferițele sunt cu șapte ani mai tinere, cu unsprezece centimetri mai scunde și cu 18 kilograme mai ușoare decât colegii lor de sex masculin. În ateliere se discută despre lățimea preferată a paturilor, precum și despre întrebarea dacă ar trebui să existe chiuvete sau toalete în interior sau numărul ideal de prize astfel încât aparatele electrice precum uscătoarele de păr sau plăcile de îndreptat părul să poată fi utilizate și în cabină. O primă realizare generală: majoritatea șoferițelor nu doresc un „camion de femei" vizibil din exterior.
Procentul de femei printre șoferii profesioniști crește constant
Șoferițele reprezintă un grup în creștere de conducători auto în Germania. Procentul de femei care dețin un permis de conducere pentru camioane a crescut recent cu mai mult de două procente. Și tendința este în creștere, așa cum arată cifrele de la Autoritatea Federală de Transport Rutier. În perioada 2011 - 2021, procentul de femei care se pregătesc să devină șoferi profesioniști a crescut de la patru la unsprezece procente. „Cu aproximativ 30.000 de permise de conducere pentru femei în comparație cu aproximativ un milion pentru bărbați, dimensiunea este încă foarte diferită. Dar devine evident că tot mai multe femei optează pentru această profesie," explică liderul atelierului, Dr. Sigrun Weise. „Vedem, de asemenea, că vocea șoferițelor are greutate pe rețelele de socializare."
Ziua de muncă a șoferițelor de camion urmează să fie investigată mai profund folosind chestionare detaliate. Acest lucru va ajuta, de asemenea, la încorporarea cerințelor utilizatorilor de sex feminin în dezvoltarea vehiculelor și la inițierea de îmbunătățiri. „Nu știu alt fabricant de camioane care să fie atât de interesat de nevoile șoferilor de sex feminin precum MAN Truck & Bus," spune șoferița profesionistă Ines Böttcher și colega ei Christina Scheib adaugă: „Ar fi un efect wow pentru noi, șoferițele, dacă, peste câțiva ani, vom vedea că sugestiile noastre au fost luate în considerare în dezvoltarea camioanelor."