Featured

Lansare de succes pe piață a noului MAN eTruck

„Ediția Limitată" a modelului din 2024 al primului camion electric potrivit pentru transportul pe distanțe lungi este aproape epuizată la puțin peste trei luni de la lansarea vânzărilor.

26 Jan 2024

Noul MAN eTruck: "Ediția Limitată" a modelului din 2024 al primului camion electric potrivit pentru transportul pe distanțe lungi este aproape epuizată la puțin peste trei luni de la lansarea vânzărilor.

 

  • Primele camioane electrice (eTrucks) vor fi livrate clienților încă din 2024
  • Până în prezent, s-au primit deja 700 de comenzi și solicitări de comenzi pentru modelele MAN eTGX și MAN eTGS
  • MAN eTrucks impresionează prin conceptul modular al bateriei, asigurând compatibilitate optimă cu diverse configurații de caroserii și planificare eficientă a utilizării, cu o autonomie zilnică de până la 800 de kilometri
  • Extinderea accelerată a infrastructurii publice de încărcare rămâne o condiție esențială pentru decarbonizarea cuprinzătoare a transportului rutier de mărfuri

 

Primele modele din ediția limitată a noului MAN eTruck pentru anul 2024 sunt deja epuizate, cu excepția unui număr foarte mic de vehicule. S-au primit în total 700 de comenzi și solicitări de comenzi, majoritatea fiind pentru producția la scară largă care va începe la fabrica MAN din München în 2025. Camioanele cu propulsie diesel și baterii electrice vor fi produse pe aceeași linie de asamblare, permițând cea mai mare flexibilitate posibilă în funcție de situația cererii. Planul este ca jumătate din toate camioanele MAN noi livrate în Europa să fie alimentate electric până în 2030.

„Suntem încântați că noul camion electric MAN a fost atât de bine primit de către clienții noștri chiar de la început. Conceptul unic de baterie modulară, care oferă compromisul potrivit între autonomie și capacitate de încărcare pentru fiecare aplicație și permite toate tipurile obișnuite de suprastructuri, contribuie cu siguranță la acest succes. Astfel, avem vehiculele potrivite pentru transformarea către propulsia electrică în transportul rutier de mărfuri, care vor fi livrate primilor clienți în acest an! Atât industria vehiculelor comerciale, cât și mari părți ale sectorului logistic sunt pregătite să facă o contribuție hotărâtoare în lupta împotriva schimbărilor climatice. Cu toate acestea, avem nevoie urgentă de infrastructura de încărcare publică potrivită, astfel încât transportul rutier de mărfuri neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 să poată accelera și clienții să nu fie deziluzionați de entuziasmul inițial", a declarat Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus.

„În cadrul grupului TRATON, MAN, împreună cu Volvo Group și Daimler Truck, este deja implicat în joint venture-ul Milence, care își propune să înființeze cel puțin 1700 de puncte de încărcare de înaltă performanță și megawatt pentru vehicule comerciale în întreaga Europă. Cu toate acestea, avem nevoie de cel puțin 50.000 de puncte de încărcare în Europa până în 2030 pentru a realiza o tranziție consecventă. Prin urmare, toți jucătorii din politică și sectorul energetic sunt chemați acum să lucreze împreună pentru a realiza această contribuție importantă la obiectivele climatice", a continuat Vlaskamp.

 

Flexibilitate maximă: noul MAN eTruck

Noile MAN eTGX și MAN eTGS se caracterizează printr-un grad înalt de variabilitate în configurarea bateriei, oferind posibilitatea de a alege între trei și șase seturi de baterii. Acest lucru înseamnă că se poate selecta configurația optimă a vehiculului în ceea ce privește autonomia, capacitatea de încărcare și timpul de încărcare pentru fiecare caracteristică a aplicabiltății - de la livrările de supermarket din centrul orașului, la aprovizionarea regională cu materiale de construcții, până la transportul pe distanțe lungi în logistica de producție. Cu șase seturi de baterii, două dintre acestea fiind instalate sub cabina șoferului și până la patru pe lateralul șasiului vehiculului, eTGX și eTGS oferă o capacitate de baterie utilizabilă de până la 480 kWh pentru distanțe zilnice de până la 800 de kilometri. În plus față de standardul CCS cu până la 375 kW, MAN oferă și standardul de încărcare megawatt (MCS) chiar mai puternic, pentru încărcarea rapidă intermediară în timpul pauzelor de conducere, care va permite inițial 750 kW și, într-o etapă ulterioară de extindere, chiar mai mult de un megawatt de putere de încărcare.

 

Adaptabilitate optimă pentru construcții personalizate

Împreună cu poziționarea unității de propulsie într-un mod prietenos cu sarcina de încărcare și caroseria, conceptul modular al bateriei MAN eTGX și MAN eTGS oferă, de asemenea, un grad ridicat de variabilitate pentru o gamă largă de caroserii, precum și șasiuri cu ampatament foarte scurt de la 3,75 metri, care permite combinarea tractorului cu toate variantele obișnuite de semiremorcă în limitele specificațiilor de lungime totală admisă. Acest lucru face posibile și variante de volum pentru înălțimi interioare de încărcare de trei metri, care sunt adesea solicitate în logistica de producție.

 

Consultanță eMobility 360 de grade

Încă înainte de achiziționarea unui nou eTruck, MAN sprijină clienții cu serviciul său de Consultanță eMobility 360 de grade. În afară de sfaturile privind vehiculul cel mai potrivit, aceasta include și analiza condițiilor de operare specifice clienților, inclusiv optimizarea costurilor, analiza rutelor, optimizarea flotei și, bazându-se pe acestea, sfaturi necesare privind infrastructura de încărcare. Suportul suplimentar este oferit de instrumente digitale precum noul MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot utiliza pentru a verifica cum pot fi parcurse rutele de livrare pur electric, sau MAN eManager, pe care managerii de flotă îl pot utiliza pentru a ține sub control informațiile importante privind starea de încărcare a tuturor camioanelor din flotă în orice moment. MAN oferă, de asemenea, o ofertă proprie de infrastructură de încărcare pentru clienți în portofoliul său, prin parteneriate cu producători de infrastructură de încărcare precum ABB, Heliox și SBRS. Pagina de servicii oferă contracte de service și soluții de finanțare pentru noile MAN eTrucks special adaptate electromobilității.

Noul MAN eTruck: distanțe zilnice de până la 800 de kilometri, ulterior de până la 1.000 de kilometri, și capacități ridicate de încărcare conform standardelor MCS (750 kW) și CCS (375 kW), cu poziționare variabilă a portului de încărcare.

Noul MAN eTruck: Tractor semiremorcă cu volum pentru transporturi de până la trei metri înălțime interioară

Consultanță 360 de grade pentru noile MAN eTrucks: MAN eMobility Consulting oferă consultanță pentru flote, configurare a infrastructurii de încărcare și instrumente digitale pentru analiza implementării și planificarea rutelor.

26 Jan 2024