Featured

MAN intră într-o nouă eră electrică

  • MAN Truck & Bus începe livrarea camioanelor sale complet electrice
  • Alexander Vlaskamp, CEO MAN: „Un moment important în istoria companiei noastre. Trecerea la o nouă eră electrică.”
  • Primul camion electric livrat luna aceasta Grupului DRÄXLMAIER
  • Felix Klimas, Director al Managementului Lanțului de Aprovizionare la Grupul DRÄXLMAIER: „Utilizarea MAN eTruck îndeplinește un aspect central al înțelegerii noastre asupra sustenabilității.”

25 Oct 2024

Astăzi începe o nouă eră la MAN Truck & Bus: compania începe să livreze camioanele sale grele complet electrice. În Leipzig, primul camion de 40 de tone a fost predat de Friedrich Baumann, membru al Consiliului de Administrație MAN pentru Vânzări și Soluții Clienți, furnizorului de componente auto, Grupul DRÄXLMAIER. În viitor, DRÄXLMAIER va utiliza MAN eTGX pentru a transporta baterii pentru modelul Porsche Macan Electric la uzina Porsche din Leipzig, fără emisii.

Alexander Vlaskamp, CEO MAN Truck & Bus SE: „Acesta este un moment important în istoria companiei noastre. MAN a prezentat primul camion diesel acum 100 de ani. Acum intrăm într-o nouă eră electrică. Primul nostru eTruck merge către DRÄXLMAIER. Suntem foarte bucuroși de încrederea acordată de DRÄXLMAIER. După ani de planificare, dezvoltare și zeci de mii de kilometri de teste, în sfârșit începem.”

În viitor, MAN eTGX va transporta baterii pentru furnizorul auto DRÄXLMAIER la uzina Porsche din Leipzig, fără emisii. Camionul electric va fi încărcat cu energie din surse regenerabile pe amplasamentul DRÄXLMAIER. Alexander Vlaskamp: „Nu poate fi mai sustenabil de atât. Aceasta este o adevărată poveste de succes a electro mobilității.”

Albrecht Reimold, membru al Consiliului Executiv Porsche pentru Producție și Logistică, a declarat: „Suntem încântați că aprovizionarea pentru producția Macan din Leipzig este extinsă pentru a include acest camion electric inovator de la MAN. MAN eTGX demonstrează că și componentele mari, cum ar fi modulele de baterii, pot fi transportate electric în cantități mari.”

Felix Klimas, Director al Managementului Lanțului de Aprovizionare la Grupul DRÄXLMAIER, a adăugat: „Prin utilizarea MAN eTruck, realizăm electrificarea completă către clientul nostru și reafirmăm angajamentul nostru de a face procesele logistice mai sustenabile și orientate spre viitor. Astfel, îndeplinim un aspect central al înțelegerii noastre asupra sustenabilității: reducerea emisiilor în lanțul de aprovizionare.” Karsten Wilhelm, Directorul Fabricii DRÄXLMAIER Leipzig, adaugă: „Suntem mândri că în viitor vom livra către clientul nostru cu un eTruck. Fabrica de baterii din Leipzig contribuie astfel direct la procese logistice mai sustenabile.”

DRÄXLMAIER nu va achiziționa camionul în sine, ci va comanda transportul. Vehiculul este achiziționat de Business Fleet Services (BFS), cea mai mare companie de închiriere de vehicule comerciale MAN din Europa. BFS va închiria camionul companiei de transport Elflein, care îl va opera. Jan Plieninger, Director General al BFS, a declarat: „În calitate de cea mai mare companie de închirieri pentru vehicule comerciale MAN din Europa, suntem foarte încântați să facem parte din acest moment istoric și să inaugurăm împreună cu MAN și clienții noștri noua eră electrică. Cu achiziția primului MAN eTGX, demonstrăm din nou rolul nostru de pionier în soluții de mobilitate sustenabilă.”

Stefanie Kotschenreuther, Director General al Elflein: „Suntem încântați să fim primul furnizor de servicii de transport și logistică care utilizează noul camion electric MAN. Acest pas subliniază angajamentul nostru pentru soluții de transport sustenabile. Camioanele electrice vor aduce o contribuție importantă la decarbonizarea industriei logistice. În plus, MAN eTGX este pur și simplu o plăcere de condus, impresionând prin manevrabilitatea sa excelentă, puterea remarcabilă și nivelul redus de zgomot.”

Proiectul

Distanța dintre locația DRÄXLMAIER și uzina clientului din Leipzig este de aproximativ cinci kilometri. Camionul transportă, în medie, 15,5 tone. Până la sfârșitul anului vor mai urma încă două vehicule, astfel încât în total trei MAN eTGX vor fi utilizate pentru DRÄXLMAIER.

Vehiculul

MAN eTGX utilizat de DRÄXLMAIER are 450 CP (330 kW), o capacitate a bateriei de 534 kWh (din care 480 kWh utilizabili) cu șase pachete de baterii, un design inovator și un post de conducere complet digital, conceput special pentru eTruck. Are o capacitate de încărcare de până la 375 kW prin CCS și, ca semiremorcă joasă, o înălțime a cuplei de 950 mm. MAN este singurul producător care produce standard o semiremorcă electrică ultra joasă, cunoscută și sub numele de ultra-tractor. Datorită înălțimii sale foarte reduse, poate tracta remorci cu o înălțime interioară de trei metri, permițând transportul unui volum semnificativ mai mare. Acest lucru este deosebit de interesant pentru industria auto, care trebuie adesea să transporte piese ușoare, dar de mare volum. În plus, MAN eTruck oferă cel mai scurt ampatament din clasa sa, fiind compatibil cu toate tipurile de remorci.

Portofoliu complet

Cea mai puternică versiune disponibilă a MAN eTruck are 544 CP (400 kW) și, în funcție de aplicație, poate atinge o autonomie de aproximativ 650 de kilometri fără reîncărcare, când este echipat cu a șaptea* baterie de înaltă tensiune, care va fi disponibilă în viitor. MAN eTGX și MAN eTGS sunt, de asemenea, disponibile cu standardul de încărcare megawatt (MCS), care va permite în viitor capacități de încărcare de un megawatt sau mai mult. Astfel, vehiculul poate fi reîncărcat de la 10% la 80% din capacitatea bateriei în aproximativ o jumătate de oră. Acest lucru face ca MAN eTruck să fie potrivit pentru transportul pe distanțe lungi.

Până acum au fost primite peste 2.500 de comenzi și cereri pentru camionul electric. „Împreună cu eTGL, ‘fratele mai mic’ al camionului electric, care va fi prezentat la IAA 2024, MAN oferă acum un portofoliu complet de camioane electrice de la 12 la 50 de tone. Ne așteptăm ca până în 2030, aproximativ jumătate din toate camioanele MAN livrate să fie electrice cu baterii,” a declarat Friedrich Baumann, membru al Consiliului de Administrație MAN pentru Vânzări și Soluții Clienți.

 

*Disponibil doar ca versiune șasiu; a șaptea baterie poate fi instalată de MAN Individual.

 

La predarea primului camion de mare tonaj complet electric de la MAN către Grupul DRÄXLMAIER: Karsten Wilhelm, Directorul Fabricii de Baterii Leipzig la Grupul DRÄXLMAIER, Dennis Affeld, Președintele Consiliului de Administrație al MAN Truck & Bus Deutschland GmbH, Friedrich Baumann, membru al Consiliului de Administrație MAN pentru Vânzări și Soluții Clienți la MAN Truck & Bus SE și Gerd Rupp, Președintele Consiliului de Administrație al Porsche-Werk Leipzig (de la stânga la dreapta).
În viitor, MAN eTGX va transporta baterii pentru furnizorul auto DRÄXLMAIER la fabrica Porsche locală din Leipzig, fără emisii.
Camionul MAN eTGX utilizat de DRÄXLMAIER are 450 CP (330 kW), o capacitate a bateriei de 534 kWh (din care 480 kWh pot fi folosiți), cu șase pachete de baterii, un design inovator și un post de conducere complet digital, conceput special pentru acest eTruck.
25 Oct 2024