Featured

Încărcarea Megawatt pentru camioane electrice cu până la 3000 kW

Succes la prima încărcare publică Megawatt cu peste 1000 kW: Dr. Frederik Zohm, Membru al Consiliului de Administrație pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus, capturează momentul.

 

25 Jul 2024

NEFTON furnizează concepte de încărcare pentru transportul de mărfuri fără emisii

 

  • MAN Truck & Bus, Universitatea Tehnică din München și alți parteneri prezintă rezultatele proiectului de cercetare asupra infrastructurii de încărcare NEFTON
  • Prima demonstrație publică de încărcare cu peste 1000 kW în prezența Ministrului de Stat Hubert Aiwanger
  • Focus deja pe capacități de încărcare de până la 3000 kW și încărcare bidirecțională
  • Este urgent nevoie de extinderea infrastructurii publice de încărcare

 

Pe 19 iulie, la Plattling, Bavaria: pentru prima dată, un camion electric și-a încărcat bateriile în mod public cu peste 1000 de kilowați și 1500 de amperi. Suficient pentru a oferi camionului eTruck de 40 de tone de la MAN o autonomie de aproximativ 400 de kilometri în 30 de minute. Premiera de încărcare, la care au participat Ministrul de Stat pentru Afaceri Economice, Dezvoltare Regională și Energie din Bavaria, Hubert Aiwanger, Președinta Consiliului German de Experți Economici, Prof. Monika Schnitzer, și aproximativ 200 de alți invitați din politică, media, afaceri și știință, a făcut parte din prezentarea rezultatelor proiectului de cercetare NEFTON lansat în 2021. În cadrul proiectului, finanțat de Ministerul Federal German pentru Afaceri Economice și Protecția Climei, MAN Truck & Bus și Universitatea Tehnică din München (TUM), împreună cu alți cinci parteneri din știință și industrie, au analizat sistemul format dintr-un camion complet electric, stație de încărcare și conexiune la rețea și l-au proiectat pentru diverse scenarii de aplicație. Accentul se pune pe Sistemul de Încărcare Megawatt (Megawatt Charging System - MCS) pentru încărcarea ultra-rapidă a camioanelor electrice în timpul pauzei șoferului sau la încărcare și descărcare la rampă.

„Cu NEFTON, am reușit să dezvoltăm tehnologii pentru a încărca camioanele electrice într-un timp foarte scurt și cu o putere de peste 1000 kW. Cercetarea noastră s-a concentrat pe practicitate, costuri și puterea de conectare la rețea. Împreună cu partenerii noștri de proiect, am demonstrat clar faptul că camioanele electrice și încărcarea Megawatt sunt combinația perfectă pentru decarbonizarea completă a transportului rutier de mărfuri. Tehnologia este disponibilă, acum trebuie să promovăm extinderea infrastructurii de încărcare pe piață în strânsă colaborare cu politicienii, industria energetică și producătorii de vehicule,” spune Dr. Frederik Zohm, Membru al Consiliului de Administrație pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus.

Cu încărcarea Megawatt, camioanele electrice vor deveni o alternativă fără emisii la camioanele diesel de astăzi în toate aplicațiile de transport obișnuite - inclusiv transportul pe distanțe lungi. Aproximativ 80% din toate bunurile din Germania sunt transportate pe șosea. Acest lucru înseamnă că transportul rutier reprezintă majoritatea emisiilor de gaze cu efect de seră în transportul de mărfuri. Trecerea la camioane fără emisii este, așadar, un levier cheie pentru atingerea obiectivelor Acordului de la Paris privind clima.

Prof. Markus Lienkamp de la Catedra de Inginerie Auto de la TUM, care conduce consorțiul proiectului NEFTON, a explicat: „Faptele științifice vorbesc de la sine: camioanele electrice cu baterii au o eficiență de aproximativ 75%. Camioanele cu celule de combustibil cu o eficiență de doar 26% și eFuels cu o eficiență de doar 14% sunt departe de această performanță. Cu toate acestea, pe rutele principale de transport încă lipsește infrastructura pentru utilizarea efectivă a camioanelor electrice. Tehnologia de încărcare Megawatt este un pas uriaș înainte în acest sens.”

Ministrul de Stat Hubert Aiwanger a subliniat: „Proiectul de cercetare arată: Tehnologia de vârf și expertiza din Bavaria modelează mobilitatea viitorului. Astfel de inițiative decarbonizează treptat logistica și transportul de mărfuri, consolidând astfel și Bavaria ca locație de afaceri. Aș dori, așadar, să mulțumesc tuturor celor care au participat cu succes la proiectul NEFTON. Sistemul de Încărcare Megawatt (MCS) accelerează masiv timpii de încărcare ai camioanelor și este, prin urmare, un reper pentru electromobilitate. MAN a demonstrat deja practicitatea acestei tehnologii și a jucat un rol cheie în standardizarea acesteia. De asemenea, luăm în considerare tehnologia MCS în programul nostru actual de finanțare. În prima rundă, finanțăm 86 de puncte de încărcare pentru transportul rutier de mărfuri, iar următorul apel de finanțare urmează să înceapă la sfârșitul toamnei. Împreună cu finanțarea noastră pentru hidrogen, acest program reprezintă deschiderea guvernului de stat bavarez față de tehnologie în mobilitate.”

 

NEFTON confirmă nevoia clară de infrastructură publică de încărcare

Pe baza analizei scenariilor de desfășurare în viața reală de la patru companii de transport, rezultatele cercetării NEFTON arată clar importanța infrastructurii publice de încărcare rapidă pentru tranziția durabilă a propulsiei: În timp ce este deja posibilă electrificarea transportului în operațiunile regionale și de distribuție folosind propria infrastructură de încărcare a centrelor logistice, o conversie eficientă a transportului pe distanțe lungi necesită stații de încărcare rapidă cu o putere de încărcare de până la un megawatt la fiecare 50 km de-a lungul rutelor principale ale rețelei de autostrăzi. Capacitățile de încărcare de până la 3000 kW, așa cum a investigat și NEFTON, pot crește chiar eficiența și flexibilitatea camioanelor electrice pentru utilizarea în transportul pe distanțe lungi în viitor. NEFTON a analizat deja încărcarea bidirecțională pentru o posibilă integrare a camionului ca unitate de stocare în rețeaua electrică pentru o utilizare mai eficientă a alimentării cu energie electrică în timpul zilei. Pe lângă MAN Truck & Bus și TUM, consorțiul de cercetare include și Institutul de Tehnologie Deggendorf, Fraunhofer ISE, Forschungsstelle für Energiewirtschaft e.V. (FfE), AVL Software and Functions GmbH și Prettl Electronics Automotive.

 

MAN cu propriul angajament puternic pentru extinderea infrastructurii

Conform estimărilor din industrie, aproximativ 50.000 de stații de încărcare de înaltă performanță și în megawați vor fi necesare până în 2030 pentru a dezvolta durabil tranziția mobilității pentru camioane în Europa. În același an, se așteaptă ca jumătate din toate camioanele noi MAN înregistrate în Europa să fie electrice. Acesta este motivul pentru care MAN este, de asemenea, implicată în proiecte de infrastructură de încărcare, cum ar fi NEFTON. La începutul lunii iulie, a fost lansat un parteneriat cu furnizorul de energie E.ON pentru a instala aproximativ 400 de puncte de încărcare în aproximativ 170 de locații din întreaga Europă. Cu aproximativ 125 de locații, acest lucru va crea, de asemenea, cea mai mare rețea publică de încărcare a vehiculelor comerciale din Germania până în prezent. Ca parte a Grupului TRATON, MAN este, de asemenea, implicată în parteneriatul Milence împreună cu Daimler Trucks și AB Volvo, care construiește treptat cel puțin 1.700 de puncte de încărcare pentru vehicule comerciale în Europa. MAN are, de asemenea, propria infrastructură de încărcare și servicii de consultanță corespunzătoare în portofoliul său pentru clienții săi prin cooperări cu parteneri.

 

25 Jul 2024