Featured

Dachser pune în funcțiune 12 camioane MAN eTGX ultra-low-liner

Mai mult spațiu de încărcare pentru transportul pe distanțe lungi fără emisii:

  • Eficient și productiv: Noile camioane electrice MAN sunt potrivite pentru remorcile cu înălțime interioară mai mare
  • Vehicule electrice proaspăt scoa

06 Mar 2025

​​​​​​Cele douăsprezece MAN eTGX Ultra-Lowliner pentru Dachser sunt pregătite pentru utilizare.

 

 

Furnizorul global de logistică Dachser a livrat 12 camioane MAN eTGX complet electrice la finalul lunii februarie. Cu aceste autotractoare speciale ultra-low-liner, Dachser își poate extinde acum flota de camioane electrice, în continuă creștere, în activitatea sa de transport de volum mare cu remorci mega.

Aceste remorci dispun de o înălțime interioară suplimentară de 20 de centimetri, deoarece zona de încărcare se află la puțin sub 100 de centimetri deasupra suprafeței drumului. Acest lucru mărește spațiul de încărcare disponibil cu 8 metri cubi, menținând aceeași lungime și lățime și păstrând înălțimea totală sub limita de 4 metri din Germania. Cu încărcare pe două etaje, o remorcă mega oferă spațiu pentru 67 de europaleți.

„Pentru Dachser, acesta este un nou pas către realizarea de camioane electrice complet adecvate pentru transportul pe distanțe lungi”, explică Stefan Hohm, Director de dezvoltare la Dachser, care a primit noile camioane electrice de la Dr. Frederik Zohm, Membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus. „Din 2021, în rețeaua noastră europeană de grupaj ne bazăm în întregime pe remorci cu o înălțime interioară mai mare, deoarece acestea sunt mai economice și mai eficiente din punct de vedere al utilizării resurselor decât remorcile standard, pe parcursul călătoriilor lungi. Faptul că acum putem tracta aceste remorci complet electric cu autocamioanele MAN eTGX ultra-low-liner ne ajută să realizăm o logistică și mai durabilă.”

Cele douăsprezece autotractoare eTGX ultra-low-liner au fost preluate de viitorii lor șoferi direct de la uzina de producție MAN Truck & Bus din München și transportate la locațiile lor din Germania.  În plus, Müller Fresh Food Logistics din Țările de Jos operează un eTGX din decembrie 2024. Dachser a achiziționat această societate de logistică alimentară în 2023.

„Acum, când marile companii de logistică, precum Dachser, își echipează treptat flotele cu camioane electrice, putem observa că tranziția către sistemele de propulsie cu emisii zero în logistică devine o realitate. Autocamionul nostru electric MAN are un concept modular de baterie și este proiectat pentru a fi adaptabil la toate aplicațiile comune de transport, astfel încât clienții noștri nu trebuie să își reducă așteptările în comparație cu un camion cu motor convențional. Aceasta înseamnă că, autotractorul electric ultra-low-liner pentru transporturi de volum mare, chiar și cu cel mai scurt ampatament posibil, oferă, în continuare, capacitatea maximă a bateriei pentru o autonomie de aproximativ 500 de kilometri”, a declarat Dr. Zohm la predarea oficială.

 

Dachser utilizează în mod sistematic camioane electrice

Urmărind o strategie pe termen lung de protecție a climei și concentrându-se pe eficiență, inovare și responsabilitate incluzivă, Dachser deschide calea pentru o logistică durabilă împreună cu clienții și partenerii săi. Furnizorul de servicii logistice a început să utilizeze vehicule electrice pe baterii în 2015 pentru livrări în centrul orașului cu zero emisii locale. Acesta are trei locații de e-mobilitate în Germania, unde testează camioane fără emisii pentru logistica de grupaj și studiază interacțiunea dintre sistemele fotovoltaice, stocarea bateriilor, sistemele inteligente de încărcare și infrastructura de încărcare. Incluzând cele douăsprezece noi camioane MAN eTGX, Dachser are acum peste 120 de camioane electrice în exploatare în transportul pe distanțe scurte și lungi în întreaga Europă.

Camionul electric MAN: Inovația tehnologică este cheia

Autocamionul MAN eTGX ultra-low-liner este un pionier în clasa sa: cu înălțime de cuplare de doar 950 milimetri, un ampatament foarte scurt de 3,75 metri, capacitatea maximă a bateriei oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri. Acest lucru îl face perfect pentru aplicații în care un volum maxim de încărcare de până la 3 metri înălțime interioară este crucial. Datorită conceptului său modular de baterie, cu posibilitatea de a alege între patru, cinci sau șase pachete de baterii și niveluri de putere de 449 și 544 CP, acesta poate fi adaptat în mod ideal la orice sarcină de transport. Echipat standard cu încărcare CSC (până la 375 kW), acesta poate fi comandat opțional și cu noul standard MCS cu o putere de încărcare de până la 1 megawatt, ceea ce permite o încărcare intermediară și mai rapidă în timpul pauzei de conducere. În plus față de MAN eTGX și eTGS pentru sarcini de transport grele, MAN eTGL completează portofoliul de camioane electrice MAN pentru transportul de distribuție ușoară.

Despre Dachser

Dachser, o companie de familie cu sediul central în Kempten, Germania, oferă servicii logistice de transport, depozitare și servicii personalizate în două domenii de activitate: Dachser Air & Sea Logistics și Dachser Road Logistics. Serviciile logistice contractuale complete și soluțiile specifice industriei completează gama companiei. O rețea de transport neîntreruptă - atât în Europa, cât și în străinătate - și sisteme IT complet integrate asigură soluții logistice inteligente la nivel mondial.

Datorită celor aproximativ 34 000 de angajați din 377 de locații din întreaga lume, Dachser a generat venituri nete consolidate de aproximativ 7,1 miliarde EUR în 2023. În același an, furnizorul de logistică a gestionat un total de 77,4 milioane de transporturi care au cântărit 40,0 milioane de tone metrice. Dachser este reprezentat de propriile sale organizații naționale în 42 de țări. Pentru mai multe informații despre Dachser, vă rugăm să vizitați www.dachser.comse din fabrică: Șoferii din toate locațiile Dachser, Germania și-au ridicat noile camioane MAN eTGX direct de la MAN din München

06 Mar 2025