Featured

Teste de gheață: MAN eTruck face față iernii polare

Din decembrie până în martie, MAN a integrat viitorul camion electric de serie mare în testele sale anuale de iarnă din nordul Suediei.

15 May 2023

MAN eTruck, care va fi pregătit pentru autonomii zilnice de 600-800 km, a demonstrat că funcționează fără probleme și pe gheață, zăpadă și la temperaturi de până la minus 40 de grade.

Funcțiile de conducere și autonomia, sistemul de aer condiționat și comportamentul de încărcare au fost în centrul a mii de kilometri de teste în condiții arctice.

”Testele de iarnă au fost un succes complet. Inginerii noștri au pus noul camion electric la treabă zi și noapte, în cele mai grele condiții. Nivelul de maturitate este deja extrem de ridicat, iar echipa de dezvoltare lucrează cu mare pasiune la testele ulterioare, pentru a le oferi clienților un produs optim pentru trecerea la transportul rutier de marfă fără CO2”, spune Dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului Executiv al MAN Trucks & Bus responsabil pentru Cercetare și Dezvoltare.

Aproximativ 30 de ingineri au înfruntat iarna polară cu geruri, furtuni de zăpadă și doar câteva ore de lumină pe zi timp de aproximativ patru luni, pentru a aduce noul MAN eTruck mai aproape de producția de serie. În acest proces, ei au testat managementul general al energiei, răcirea și managementul termic al pachetelor de baterii, interacțiunea dintre și controlul componentelor grupului de propulsie, precum și comportamentul de încărcare în condiții extreme de iarnă. Au fost folosite patru prototipuri cu diferite configurații pentru baterie, motorul electric, transmisie, axe și cabină din viitoarea gama de producție de serie.

”Echipele interdisciplinare sunt cheia pentru a pregăti camionul electric pentru toate cerințele clienților și condițiile de operare. Obiectivul nostru este să putem acoperi o mare parte din aplicațiile de transport de astăzi cu noul eTruck. Transportul fără emisii pe distanțe lungi cu semiremorci frigorifice va fi la fel de posibil ca și colectarea laptelui de la fermele ecologice cu o cisternă alimentară electrică sau colectarea deșeurilor cu zgomot redus și fără emisii în oraș”, explică Rainer Miksch, vicepreședintele departamentului de testare a vehiculelor la MAN Truck & Bus.

Testele de iarnă au fost doar începutul unei serii de teste de vehicule și componente care vor pregăti noul MAN eTruck de lansarea pe piață. Printre altele, bateriile trebuie să-șe dovedească rezistența la foc deschis, scufundarea în apă și căderea liberă la sol, componentele individuale și întregul vehicul trebuie să treacă teste de impact exigente, dar și de măsurători de zgomot și teste de compatibilitate electromagnetică.

În plus, noul camion electric va acoperi multe sute de mii de kilometri în operare continuă pe drumurile europene. Pe lângă testele de iarnă, vor urma așa-numitele teste în zonele calde din sudul Spaniei, cu temperaturi exterioare de mult peste plus 40 de grade și soare puternic, care încălzesc la extrem componentele și impun cerințe foarte specifice pentru controlul temperaturii bateriilor, sistemul de încărcare și componentele grupului motopropulsor.

15 May 2023