Featured

MAN Truck & Bus prezintă modelele din noua generație dezvoltate special pentru segmentul de construcții

Cu vehiculele din noua generație, MAN Truck & Bus oferă clienților modele echipate cu tehnologii de ultimă oră, dar vine și cu o expertiză specială pe segmentul de construcții ceea ce garantează că acestea sunt potrivite pentru particularitățile din această industrie.

09 Nov 2020

În segmentul de construcții este nevoie de o gamă extrem de variată de vehicule în funcție de zona de exploatare, care diferă de la un șantier clasic și până la livrarea materialelor de construcție direct către clientul final, dar și în domeniul colectării de materiale reciclabile sau depozitarea deșeurilor rezultate din această industrie. Este nevoie de basculante, încărcătoare cu basculare, vehicule cu corpuri de macara sau betoniere echipate cu pompe care să fie eficiente și economice pe drumuri normale și cât mai robuste și rezistente atunci când sunt exploatate pe sit-urile de construcții.

Tocmai de aceea, noua generație de camioane MAN a fost concepută pentru a se plia pe cerințele speciale din acest segment, clienții beneficiind de experiența strânsă de MAN Truck & Bus în 100 de ani de activitate în sectorul vehiculelor comerciale.

 

Ergonomie excelentă – postul de lucru perfect pentru șoferul din construcții

 

Să cureți basculanta după ce ai descărcat-o cu lopata, să descarci paleții cu ajutorul unei macarale sau să instalezi și să operezi o pompă de beton sunt alte lucruri pe care un șofer trebuie să le facă dacă lucrează în segmentul de construcții. Tocmai de aceea este nevoie să ai un camion care este conceput și adaptat pentru a răspunde tuturor nevoilor șoferului, un camion care să-i facă munca sa cât mai ușoară.

În acest sens,  MAN a acordat o atenție deosebită pentru postul șoferului atunci când a dezvoltat noua generație de camioane care stabilește noi standarde în ceea ce privește ergonomia și facilitatea utilizării sistemelor de la bord.

De la intrarea în cabină, la unghiul de deschidere de aproape 90 de grade al ușilor și până la poziția la volan, totul a fost studiat cu atenție pentru a oferi șoferilor cele mai bune condiții de lucru. Astfel, intrarea și ieșirea din vehicul se face în condiții de siguranță totală, chiar și la cele mai mari vehicule din gamă. De asemenea, marginile practice ale ștergătorului mențin cabina curată, iar gama extinsă de reglare a scaunului și a volanului permite șoferilor, indiferent de mărimea acestuia, să stea confortabil.

Noul cockpit este echipat cu display-uri de până la 12,3 inch care oferă șoferului cele mai importante informații în timp ce conduce. Opțional, aceste display-uri sunt disponibile și într-o versiune complet digitală. Toate elementele utile sunt poziționate în linia vizuală pentru a distrage cât mai puțin atenția șoferului de la trafic, iar toate elementele de control, cum ar fi noul buton de setare a transmisie integrale, sunt la îndemâna acestuia. Șoferul poate accesa toate comenzile din poziția de condus, fără să fie nevoit să-și mute privirea de la drum, ceea ce înseamnă un grad mai mare de siguranță rutieră pentru toți cei de pe drum.

Elemente de control inovatoare, precum butonul rotativ MAN Smart Select, permit șoferului să utilizeze toate funcțiile sistemului de media și navigație fără ca atenția să-i fie distrasă de la condus.

În procesul de dezvoltare al noului post de lucru au fost implicați peste 700 de șoferi, MAN colaborând cu aceștia pe tot parcursul perioadei de dezvoltare.

Designul cabinei, display-ul inovator și noul concept de operare al postului șoferului de pe noua generație de camioane MAN au fost premiate cu aur la Premiile Germane pentru Design (German Design Award) 2021 la categoria design de produs (Excellent Product Design). Cabina și postul de lucru al șoferului a convins un juriu internațional format din 38 de experți în design, acesta fiind cel de-al doilea premiu internațional, după distincția Red Dot la Red Dot Design Award.

Foarte practic este și panoul de control din zona de jos a ușii de la cabină de unde șoferul poate activa luminile de avarii sau alte funcții suplimentare, fără a mai fi nevoit să urce în cabină.

 

Sisteme avansate de siguranță și asistență pentru șofer

 

În afara confortului și ergonomiei noului cockpit, noile modele TGL, TGM, TGS și TGX sunt echipate și cu cele mai avansate sisteme de siguranță și asistență pentru șofer. Printre acestea se numără și cea de-a doua generație a sistemului de asistență la frânarea de urgență (EBA),care, în funcție de situație, poate preveni o coliziune sau să reducă considerabil impactul acesteia. Sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare (LDW) avertizează acustic șoferul atunci când camionul părăsește banda, iar sistemul de Cruise Control ACC este disponibil pe toate vehiculele din noua generație de camioane, iar pentru modelele TGS și TGX inclusiv cu funcția Stop and Go.

În situații cu vizibilitate limitată, sistemele de supraveghere de tip VAS sau Bird View (pentru imagini de 360 grade), disponibile opțional, sunt concepute pentru a face față tuturor provocărilor din industrie.

Alte sisteme opționale de asistență și de siguranță sunt disponibile în funcție de model. Printre acestea se numără sistemul de asistență al direcției ComfortSteering, Lane Return Assist (LRA), Lane Change Support (LCS) și sistemul de asistență pentru faza lungă. Sistemul electronic de stabilitate (ESP) și ABS-ul integrat pentru vehiculele cu tracțiune integrală oferă un plus de siguranță atunci când sunt folosite în construcții.

De asemenea, modelele TGL, TGM, TGS și TGX sunt echipate cu sistemul automat de activare al frânei de mână, după ce motorul a fost oprit. În plus, opțional, un airbag pentru șofer este disponibil pe modelele TGX și TGS.

 

Soluții orientate spre construcții: un portofoliu care va satisface cei mai exigenți clienți

 

Atunci când vine vorba despre vehicule pentru construcții sau cu tracțiune integrală, companiile din domeniu au solictări exigente care să vină în sprijinul lor într-un domeniu extrem de dificil. Pentru asta MAN a invitat 300 de clienți internaționali pe care i-a implicat în faza de dezvoltare a noilor modele pentru ca acestea să se plieze cât mai bine pe nevoile din industrie. Feedback-ul oferit a fost folosit de MAN pentru dezvoltarea modelelor TGL, TGM, TGS și TGX care pot fi acum adaptate și personalizate în funcție de nevoile clienților.

Camionul vine într-o configurație inițială din fabrică ce permite apoi personalizarea pentru fiecare client în funcție de ceea ce are el nevoie și care să poată fi folosit imediat, în conformitate cu principiul MAN - “Simplifying Business”.

 

Un partener puternic în industria de construcții

 

Pentru a oferi clienților din industria de construcții cele mai bune sfaturi și soluții atunci când achiziționează un vehicul nou, MAN a dezvoltat un configurator care folosește dotările de bază ca punct de plecare. În funcție de solicitările specifice ale clienților, se poate crea vehiculul perfect pentru fiecare nevoie. Cu funcția integrată “Offering”, clientul primește o soluție integrată, dintr-un singur loc și cu consiliere personală, inclusiv coordonarea cu un carosier sau oferte financiare, de service și multe altele.

 

O gamă variată echipată cu soluții tehnologice de ultimă oră adaptată nevoilor din construcții

 

Cu modelele TGL (7,5 t - 12 t), TGM (12 t - 26 t), TGS (18 t - 51 t) și TGX (18 t - 41 t) disponibile în variantele "normal", "medium" și "high" (toate cu tracțiune integrală), MAN impresionează clienții cu camionul potrivit indiferent că vorbim de segmentul de construcții ușoare, medii sau grele. Cele patru serii au cabine de mărimi diferite care corespund unor nevoi diferite. Gama include cabine scurte CC pentru TGL și TGM și NN pentru TGS, dar și cabinele lungi, FN și FM, care au cușetă și până la două paturi. Cabinele mai mari GN, GM și GX pentru MAN TGX oferă și mai mult spațiu, iar pentru a transporta până la șapte persoane spre șantier sau alt loc, cabina DN este disponibilă pentru modelele TGL și TGM.

Indiferent că e vorba de o basculantă, un vehicul cu macara sau o betonieră, șasiul noii generații de camioane MAN este potrivit pentru orice. Noua serie de modele vine cu o gamă mare de ampatamente care poate fi adaptată oricăror nevoi, iar cadrul este conceput în așa fel încât fiecare carosier să poată implementa ușor orice soluții de lucru. De asemenea, clienții pot alege o gamă completă în ceea ce privește transmisia beneficiind de expertiza MAN în ceea ce privește tracțiunea integrală. În funcție de model se poate alege dintr-o gamă variată de sisteme: MAN HydroDrive (TGX și TGS), tracțiune integrală mecanică pentru (TGS și TGM) sau cu tracțiune integrală permanentă (TGS și TGM).

MAN oferă și diferite sisteme de axe foarte robuste și optimizate pentru orice tip de încărcare, în func’ie de model. De asemenea, diferitele variante de suspensii sunt adaptate pentru nevoile specifice ale acestui domeniu.

 

Pre-echipări adecvate industriei de construcții

 

Componente precum scara de intrare în cabină unde s-a folosit un plastic flexibil care nu se rupe când se deformează, accesul practic în cabină și alte elemente arată cât de detaliat a adaptat MAN aceste vehicule pentru industria de construcții. În funcție de modul de exploatare, fiecare camion este echipat cu o arhitectură electrică și electronică individuală în funcție de configurație și de utilizarea, ceea ce nu doar că economisește din greutate, dar face ca și intervențiile de mentenanță să fie maiușor de făcut și mai eficiente din punctul de vedere al costurilor.

MAN oferă clienților din industrie vehicule cu pregăitre specială pentru orice tip de caroserie încă din fabrică. De asemenea, departamentul MAN Individual poate veni cu soluții speciale, ceea ce înseamnă că un client poate configura totul direct la sursă, fără intermediari. În acest fel, MAN garantează cele mai înalte standarde când vine vorba de fiabilitate, de siguranță și de prevederile legale. Totul este astfel și mai eficient din punctul de vedere al costurilor și al timpilor de așteptare pentru un vehicul.

Noua generație de camioane MAN vine și cu o structură ranforsată pentru o siguranță mărită și o capacitate de încărcare excelentă în funcție de configurația aleasă.

 

Colaborări cu carosieri specializați

 

Cu noile vehicule TGL, TGM, TGS și TGX, MAN oferă o gamă variată de produse versatile concepute pentru industria de construcții. Pentru MAN, “Simplifying Business” înseamnă însă și oferirea de soluții complete de transport. MAN colaborează cu cei mai buni carosieri și împreună cu aceștia configurează vehiculul conform nevoilor fiecărui client. Prin platforma digitală proprie ABBI carosierii și inginerii de la MAN pot schimba date și pot dezvolta vehiculul încă din faza de producție pentru a corespunde cu dorințele clientului final.

 

Motoare economice și ecologice

 

Noile modele MAN TGL, TGM, TGS și TGX sunt extrem de eficiente și economice, grație celei mai noi generații de motoare Euro-6d. Pe TGL și TGM, în construcții medii și ușoare, motorul din seria D08 este disponibil cu patru sau șase cilindri, o capacitate de 4,6 sau 6,9 litri și puteri între 160 CP și 320 CP. Pentru TGS și TGX, în construcții medii, motorul D15 este prima opțiune. Lansat în 2019, acesta are o capacitate de 9 litri și o gamă de puteri de 330 CP, 360 CP și 400 CP. Pentru TGS și TGX, în construcții grele, motorul MAN D26 este cea mai bună opțiune. Motorul de 12,4 litri cu 6 cilindri este disponibil cu 430 CP, 470 CP și 510 CP. Cel 15,2 litri cu 6 cilindri, D38, vine cu 540 CP, 580 CP sau 640 CP și este disponibil pentru modelul TGX.

În plus, față de gama de motoare puternice, eficiente și ecologice, modelele vin echipate și cu un sistem de frânare adaptat nevoilor din construcții pentru toate modelele cu tracțiune integrală. MAN ofer frâna de motor controlată electronic EVBec pe toată gama de motoare, de la D08 la D38, care generează o forță mare de frânare chiar și la viteze mici, controlând presiunea de evacuare. Sistemul Turbo EVBec este disponibil pentru variantele D15 la D38 și este chiar mai puternic, iar MAN PriTarder este alegerea ideală pentru ieșiri frecvente în off-road.

 

 

Cutii de viteze adaptate perfect solicitărilor din construcții

 

O altă componentă esențială pentru o exploatare eficientă este cutia de viteze. Variantele în  6 și 12 viteze MAN TipMatic sunt soluțiile potrivite pentru orice variantă de motor. MAN oferă și diverse programe de condus adaptate perfect. Programele Efficiency și Efficiency+ sunt ideale pe drumuri normale, în timp ce programele Offroad și Low Range își demonstrează potențialul în zona de off-road. Pe modelele MAN TGS și TGX este disponibil opțional și programul MAN EfficientCruise. Sistemul de asistență, bazat pe GPS, compara poziția vehiculului cu topgrafia și traseul planificat, calculând viteza optimă și modul de schimbare al vitezelor.

Pentru construcțiile în regim greu, MAN oferă un al doilea retarder cu până la 3500 Nm cuplu de frânare pe cutia cu 12 viteze TipMatic. Există și varianta mai puternică de până la 4000 Nm cuplu continuu de frânare pentru vehiculele cu ambreiaj cu convertizor.

 

Cursuri speciale pentru șoferi

 

Un vehicul eficient și performant poate da rezultate maxime doar dacă șoferul este instruit să-l folosească la potențial maxim. Tocmai de aceea MAN susține șoferii și analizează o serie de date pentru a le îmbunătăți stilul de condus și pentru a le oferi ajutor să-și eficientizeze munca.  Sistemele MAN ProfiDrive și MAN Connected CoDriver sunt elemente care contribuie la instruirea șoferului, iar prin intermediul MAN DigitalServices se pot analiza datele și nota progresele făcute.

 

Servicii optime în garanție și post garanție

 

Serviciile oferite de MAN nu se opresc o dată cu livrarea unui model TGL, TGM, TGS sau TGX. Într-o industrie unde solicitările zilnice sunt extrem de mari, disponbilitatea vehiculelor este crucială.

MAN vine cu o serie de servicii suport pentru clienți atât în perioada de garanție, cât și post garanție. Printre acestea se numără și MAN DigitalServices care funcționează cu pachetul RIO disponibil în standard și care ajută la analiza operațională a flotelor, sau serviciul MAN ServiceCare.

Rețeaua de service-uri MAN este disponibilă în 138 de țări cu peste 1.688 de unități. De asemenea, este disponibil și sistemul Mobile24 pentru intervenții de urgență. În unitățile de service se folosesc doar componente originale și 80% dintre cele mai importante componente sunt întotdeauna pe stoc.

 

Calitate certificată

 

Calitatea vehiculelor este esențială atunci când acestea sunt exploatate pe termen lung, iar pentru a certifica produsele MAN acestea sunt verificate, din 2012, de TÜV, un furnizor global de testare, certificare, inspecţii şi training ce adaugă valoare economică clienţilor săi și care garantează calitatea produselor verificate.

 

09 Nov 2020