Featured

MAN se concentrează și pe decarbonizarea sistemelor de propulsie în afara drumurilor

MAN Truck & Bus își accelerează transformarea și face pași majori către propulsii fără emisii. În cazul vehiculelor comerciale, accentul este clar pe propulsiile electrice cu baterii.

12 Sep 2023

Pentru MAN Engines - o divizie a MAN Truck & Bus - decizia de a decarboniza aplicațiile speciale este aceeași: "Scopul nostru este să transformăm portofoliul nostru astfel încât să oferim clienților noștri soluții în tehnologia agricolă și de construcții, pentru nave și în generarea de energie care să nu elibereze CO2 local", spune Mikael Lindner, directorul MAN Engines.

Clienții MAN Engines provin din industrii foarte eterogene, cum ar fi transportul comercial maritim, utilajele agricole și generarea de energie. Aceasta înseamnă cerințe diferite pentru propulsii, disponibilitate diferită a combustibililor și spațiu diferit disponibil pentru stocarea energiei. Prin urmare, pe termen mediu și lung, vor fi disponibile o gamă largă de concepte de propulsie.

"În viitor, MAN Engines va conta pe motoare pure pe combustibil pentru hidrogen și combustibili regenerativi, sisteme de stocare a bateriilor și, de asemenea, sisteme complete de propulsie electrică pentru a îndeplini diversele cerințe pentru a opera vehiculele și mașinile local cu cele mai scăzute emisii de CO2", explică Mikael Lindner.

MAN Engines oferă deja o gamă largă de produse care iau în considerare cerințele industriei și, în același timp, profită de oportunitățile de reducere a emisiilor de CO2. "Am prezentat deja și folosim soluții care contribuie la decarbonizare. Vedem tehnologiile de punte disponibile astăzi ca o oportunitate pentru tranziția energetică care ține cont de condițiile de piață", spune Lindner.

Aceste tehnologii disponibile includ motoare staționare pe biogaz, motoare hibride și bi-combustibil, precum și eliberarea motoarelor pentru utilizarea combustibililor regenerabili și alternativi.

MAN Engines își imaginează următoarele tehnologii în portofoliul său pe termen scurt, mediu sau lung pentru a-și susține clienții în decarbonizarea produselor lor:

Stocarea energiei cu baterii și sistemele integrate de propulsie electrică: În Nuremberg, pachetele de baterii vor fi fabricate în producție de mare serie internă. Pe lângă utilizarea lor în vehiculele proprii ale Grupului, aceste baterii și sisteme de propulsie electrică vor fi disponibile în viitor și producătorilor OEM de utilaje agricole și de construcții, precum și de nave. În domeniul stocării energiei electrice, pe lângă utilizarea de produse noi (1st Life), intră în joc și utilizarea secundară a bateriilor (2nd Life).

Motoare cu combustie pe hidrogen: Motorul cu combustie de hidrogen poate fi un supliment sau o alternativă la propulsiile electrice cu baterii în aplicații cu cerințe ridicate de flexibilitate - de exemplu, acolo unde infrastructura de încărcare este inadecvată. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, în sectorul maritim sau off-road, dar și staționar pentru cogenerare. Imaginea prezintă motorul staționar cu hidrogen H3268 pentru cogenerare, care se află pe bancul de teste din luna mai.

Sisteme hibride: MAN Smart HYBRID Experience a fost prezentat pentru prima dată în 2021 pentru aplicații de yacht. Deoarece poate fi combinat cu toate motoarele marine MAN din seria curentă D2862 (V12), D2868 (V8) și D2676 (R6), motoarele pentru aplicații ușoare, medii și grele din transportul comercial maritim pot fi, de asemenea, extinse din punct de vedere al performanței.

Acest lucru înseamnă că pot fi obținute puteri totale ale sistemului pe unitate de propulsie de la 147 kW la 1.838 kW (200 CP la 2.500 CP) și niveluri de hibridizare de până la 71% din puterea totală. Bateria de înaltă tensiune a sistemului hibrid plug-in este încărcată prin conexiunea la țărm integrată sau de către motoarele diesel sau unitățile la bord în timp ce se conduce. MAN Smart HYBRID Experience permite conducerea și ancorarea fără emisii în modul electric cu baterie.

Motoare cu combustibil dual pe hidrogen: Cel mai mare vas de transfer de echipaj pe hidrogen din lume pentru fermele eoliene offshore a fost lansat pe 10 mai 2022. Ceea ce este special este că "Hydrocat 48" de la șantierul naval olandez Windcat Workboats folosește două motoare marine MAN D2862 testate, care sunt de obicei propulsate cu motorină.

Au fost pregătite de MAN Engines pentru funcționare cu combustibil dual, adică pentru utilizarea a două tipuri diferite de combustibil, și completate cu un sistem de injecție cu hidrogen. Utilizarea hidrogenului reduce emisiile de CO2 în gazele de eșapament cu o medie de aproximativ 50% și chiar până la 80% ca valoare maximă. Nu este necesară optimizarea motoarelor marine convenționale pentru hidrogen.

Motorină regenerativă/HVO: Motoarele marine și off-road sunt aprobate pentru utilizare cu motorină regenerativă - cunoscută și sub numele de HVO (ulei vegetal hidrogenat). Clienții îl pot folosi pentru a înlocui - sau a amesteca - motorina diesel convențională și pentru a utiliza motoarele MAN cu așa-numitul motorină verde sau regenerabilă.

Aceasta se obține pe baza deșeurilor și reziduurilor de origine animală și vegetală, materiale lignocelulozice cum ar fi reziduurile de culturi, printre altele. HVO economisește până la 90% din emisiile de gaze cu efect de seră din gazele de eșapament în comparație cu motorina convențională.

Servicii pentru clienți: Pe lângă produsele MAN Engines, rețeaua internațională de companii de service și parteneri joacă un rol important pe drumul către decarbonizare. Peste 1.650 de puncte de service asigură o întreținere regulată a motorului. Acestea asigură o combustie mai curată și, prin urmare, reduc riscul unui consum mai mare de combustibil.

MAN Engines oferă o modalitate de a economisi resurse prin recondiționarea durabilă a pieselor uzate, cum ar fi pompele de răcire, volanele sau chiulasele. Cu toate acestea, și motoarele complete sunt refabricate într-o unitate de afaceri separată a MAN Truck & Bus. Acest lucru conservă resurse importante prin reutilizarea pieselor vechi. La aceasta se adaugă energia economisită - și, prin urmare, și CO2 - prin reciclare în loc de producție nouă.

 

 

12 Sep 2023