Anunțuri

MAN eTGE în acțiune: un pionier în ceea ce privește protecția mediului

Operatorul de transport public din Berlin, Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), își modernizează flota și a ales să treacă la o mobilitate electrică. Încă de la sfârșitul anului 2018, cele cinci vehicule MAN eTGE au convins conducerea companiei să-și schimbe viziunea în ceea ce privește mobilitatea electrică.

06 Aug 2020

Toate cele cinci modele au fost alimentate cu energie verde și au impresionat prin eficiență, autonomie și confortul la condus.

"Se conduce ușor și rulează fără zgomot. Îmi place cum accelerează. Înainte de un semafor ridic piciorul de pe accelerație și las mașina să ruleze lin pentru a o ajuta să recupereze energie." Așa descrie Daniel Dech prima sa impresie după ce a condus un MAN eTGE. Compania Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) a achiziționat cinci astfel de vehicule electrice, iar Daniel Dech le-a condus în timpul testelor. "În ceea ce privește dinamica la condus, aceste modele sunt similare cu cele care au un motor cu ardere internă, nu este absolut nicio diferență", spune Dech, încercând să lămurească una din prejudecățile legate de mobilitatea electrică.

Discuțiile între șoferi și reticența unora, referitoare la conducerea unui vehicul electric, reprezintă una dintre problemele cu care se confruntă operatorul de transport public din Berlin. "Vrem să fim niște pionieri în ceea ce privește e-mobilitatea. Vrem să schimbăm gradual întreaga noastră flotă și să dăm un exemplu și altor companii. Dacă noi vom reuși asta cu siguranță că va fi un semnal și pentru ceilalți", spune Heinrich Coenen, directorul de flote din cadrul BVG.

La BVG, Heinrich Coenen este una dintre persoanele responsabile pentru e-mobilitate, digitalizare și managementul resurselor energetice inovatoare. Flota internă de vehicule a companiei este de 400 de vehicule, iar printre ele sunt și vehicule comerciale ușoare, așa cum sunt cele cinci modele MAN eTGE. Aceste vehicule sunt folosite în activitățile cotidiene, dar și ca bază de test pentru că BVG vrea să electrifice întreaga sa flotă. Și asta până în 2025.

Iar din 2030, flota BVG de autobuze, care are acum aproximativ 1.500 de vehicule, care transportă călători în Berlin cu vehicule cu emisii de noxe zero. Iar cei de la BVG vor să arate tuturor că în Berlin mobilitatea electrică reprezintă un succes în transportul public.

 

E-mobilitatea este eficientă și din punct de vedere financiar

 

O abordare a transportului urban din punctul de vedere al protecției mediului înseamnă și un plus din punct de vedere economic. Pentru Heinrich Coenen, managerul de flote la BVG, modelele electice MAN și-au demonstrat eficiența din punct de veder financiar, dar și din punct de vedere logistic. "Vehiculele din flota noastră au de parcurs în general distanțe mici, așa că am reușit să gestionăm foarte bine situația din punctul de vedere al autonomiei și al perioadelor necesare pentru încărcare, Iar fapul că am folosit doar energie verde face o diferență semnificativă pentru mediu", spune Coenen.

Cu vehiculele MAN eTGE compania a beneficiat la maximum de avantajele e-mobilității. Acestea nu sunt doar legate de emisiile de noxe și poluare fonică, ci și cu un cost de operare mic, mai ales dacă se alimentează cu energie verde. Costurile de achiziție au fost amortizate în doar câțiva ani de utilizare. "Dacă producția de vehicule electrice ar crește și numărul de unități vândute ar fi din ce în ce mai mare, atunci vor scădea și costurile de achiziție și se poate ajunge la amortizarea investiției chiar mai repede. Mobilitatea electrică este un plus nu doar din punctul de vedere al protecției mediului, ci și din punct de vedere economic. M-am convins de acest lucru”, spune Coenen.

BVG a folosit cele cinci modele MAN eTGE în operațiunile cotidiene din Berlin din 2018. Acestea sunt folosite pentru transportul corespondenței interne, pentru operațuni de întreținere sau pentru transportul între sediile companiei. Acestea au fost echipate pentru a putea transporta piese de schimb pentru autobuze și tramvaie și sculele necesare pentru intervenție și și-au dovedit eficiența în utilizarea cotidiană. Motorul electric de 100 kW oferă suficientă putere, iar cele cinci modele eTGE au fost încărcate la stațiile de 11 kW montate la sediul companiei.

 

Confort maxim la condus cu un MAN eTGE

 

"Cu o autonomie de aproximativ 120 de kilometri în mod urban nu am avut niciodată probleme în operațiunile noastre", spune și Daniel Dech. “Pentru noi este foarte important ca activitatea să se desfășoare fără întreruperi. Șoferul vrea să ajungă rapid în zona unde are treabă, fără să fie nevoit să facă drumuri suplimentare pentru realimentare. De asemenea, în cazul unei intervenții, trebuie să ajungă cu mașina acolo unde este nevoie pentru a nu căra sculele sau piesele de rezervă."

MAN eTGE vine și cu un alt avantaj, mai ales pe perioada de iarnă. Astfel, datorită sistemului de climatizare inteligent, temperatura din interior poate fi setată înainte de plecarea în cursă și interiorul este încălzit în timpul în care mașina stă la încărcat. Și asta fără emisii de noxe și poluare fonică. De asemenea, toate materialele din interior sunt de bună calitate, oferind utilizatorului un confort sporit.

Heinrich Coenen, managerul de flote la BVG, se implică pentru a îmbunătății infrastructura din oraș, ceea ce va duce o creștre a companiilor care vor să implementeze soluțiile de e-mobilitate. Împreună cu companii precum Stromnetz Berlin și Berliner Stadtreinigung (BSR), BVG a lansat proiectul de cercetare Smart eFleets. În cadrul acestui proiect, companiile partenere dezvoltă o rețea de puncte de alimentare rapidă, care pot fi folosite pentru încărcarea vehiculelor comerciale în orice moment, dar testează și soluții de car sharing pentru a utiliza un singur vehicul pentru mai multe operațiuni.

De asemenea, la nivel intern Heinrich Coenen caută soluții pentru a obține energia necesară pentru alimentarea flotei interne, dar și a vehiculelor din flota de transport public, din resurse exclusiv regenerabile. Obiectivul său este ca toată energia folosită pentru încărcarea vehiculelor să fie din surse verzi.

"Pentru a profita la maximum de avantajele oferite de e-mobilitate, companiile nu trebuie să-și schimbe doar flota, dar și gândirea și procedurile interne. Făcând asta vor descoperi noi soluții sustenabile care le vor oferi avantaje economice, ajutând enorm la protecția mediului înconjurător”, a concluzionat Heinrich Coenen.

06 Aug 2020