Featured

MAN deschide centre de reparații pentru baterii în Europa

Două centre de reparații de baterii MAN sunt deja în funcțiune, în Germania și Spania - altele vor urma în Europa în 2024 și 2025.

23 Feb 2024
  • Timp de răspuns rapid și durată scurtă de transport în cazul deteriorării bateriei
  • Transfer de expertiză în cadrul companiei
  • Procese de reparație standardizate pentru toate tipurile de baterii ale vehiculelor comerciale electrice MAN
  • Ciclul Închis al Bateriilor (Battery Closed Loop) contribuie la atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale MAN ca parte a Strategiei Economiei Circulare: ciclul închis pentru baterii este obiectivul

În 2024 și 2025, MAN Truck & Bus va înființa centre de reparații pentru baterii în Italia, Danemarca/Norvegia, Austria, Belgia, Țările de Jos, Franța, Polonia și Marea Britanie, cu alte țări din Europa fiind în planificare. Milioane de euro vor fi investite în aceste centre în următorii doi ani. Două centre de reparații de baterii sunt deja în funcțiune în Germania (în Hanovra-Laatzen) și Spania (în Barcelona). Lansarea centrului de reparații de baterii în Europa este necesară deoarece primele unități din noua generație de camioane MAN eTruck vor fi livrate clienților în 2024. Peste 1.000 de autobuze electrice MAN cu baterie și peste 2.400 de furgonete MAN complet electrice sunt deja pe drumurile Europei. Prin creșterea producției de camioane MAN eTruck, populația de vehicule electrice va continua să crească semnificativ în următorii ani. Producătorul de vehicule comerciale cu sediul în München se pregătește intens pentru acest lucru în cadrul organizației sale de servicii.

„Repararea bateriilor este o necesitate pentru MAN pentru a asigura eficiența economică și disponibilitatea operațională a vehiculelor electrice ale clienților noștri la un nivel ridicat. De asemenea, aducem o contribuție majoră la abordarea în circuit închis a bateriilor de tracțiune, deoarece acest lucru prelungește durata de viață a bateriei în vehicul, conservând resurse importante," spune Christopher Kunstmann, VP Senior al Managementului Serviciilor pentru Clienți la MAN Truck & Bus.

Primul centru de reparare a bateriilor și acumularea de expertiză asociată în repararea bateriilor datează din 2020. Primele reparații pilot și documentația proceselor au fost efectuate pentru bateria furgonetelor electrice MAN eTGE, care a fost lansată pe piață în 2018. Au fost urmate de pachetele de baterii ale camionului de distribuție MAN eTGM, care au fost lansate într-o serie mică în 2020, și de începutul producției în serie a autobuzului electric urban MAN Lion's City E - de asemenea, în 2020. S-au testat pașii de reparație pentru toate aceste tipuri diferite de baterii, angajații au fost instruiți, au fost create instrucțiuni de reparație și au fost definite cerințele locului de muncă.

Această cunoștință, care a fost acumulată în primul centru de reparații de baterii MAN din Hanovra-Laatzen, este transferată succesiv și în celelalte piețe. Scopul este de a opera un centru de reparații de baterii în fiecare piață în care MAN este prezent cu vehicule comerciale electrice cu baterii. Rutele scurte de transport și tehnicienii foarte bine instruiți de la fața locului vor asigura că bateria poate fi reparată rapid. Acest lucru minimizează timpul de inactivitate al vehiculului.

La MAN, un centru de reparații de baterii trebuie să îndeplinească anumite criterii bazate pe experiența practică și standardele legale din țările respective. Pe de o parte, sunt necesare unelte adecvate de înaltă tensiune și speciale pentru manipularea tipurilor respective de baterii ale vehiculelor. În plus, trebuie să fie disponibil echipament de protecție special pentru electricienii care lucrează acolo. Spațiile îndeplinesc, de asemenea, anumite cerințe, cum ar fi controlul accesului, ușile duble, conceptul de aer condiționat, ventilație, prize de 400 V și macarale de încărcare.

Obiectivul principal al MAN Truck & Bus este să utilizeze bateria din vehicul cât mai mult timp posibil. De aceea, repararea și refacerea sunt în centrul măsurilor actuale. Începând din 2023, MAN conduce proiectul REVAMP, un consorțiu format din nouă parteneri din industrie și știință. Acest proiect pe o durată de trei ani își propune să automatizeze procesul de evaluare a stării bateriilor de vehicule folosite. Aceste cunoștințe vor fi folosite pentru reface bateriile economic, astfel încât acestea să poată fi apoi folosite în vehicule (2nd use) sau pentru alte scopuri (2nd life). Proiectul REVAMP este finanțat de Ministerul Federal al Economiei și Protecției Mediului înconjurător (BMWK).

Repararea și recondiționarea bateriei sunt elemente cheie ale strategiei Battery Closed Loop și ale strategiei de sustenabilitate a MAN. Capacitatea diagonală a bateriei și demontarea sa economică sunt esențiale pentru aceasta. Scopul general este de a stabili un circuit închis pentru baterii. Repere importante în acest ciclu al bateriei sunt, după prima utilizare în vehicul, o altă utilizare în vehicul (2nd use) sau într-o altă aplicație (2nd life).

Pentru a închide circuitul închis al materialelor valoroase din baterie, MAN se concentrează deja pe reciclare și folosirea materialelor reciclate (reciclabil) în noi celule de baterie. Creșterea cererii de celule de baterie pentru electrificarea portofoliului MAN va crește emisiile de gaze cu efect de seră în lanțul de aprovizionare, cu excepția cazului în care se iau măsuri dedicate pentru contracararea acestui lucru. Utilizarea materialelor secundare este una dintre posibilele pârghii care trebuie abordate pentru decarbonizarea hotspot-ului celulei bateriei. În acest fel, contribuim și la atingerea obiectivului de zero emisii gaze cu efect de seră, pentru care MAN s-a angajat în 2021, ca parte a inițiativei Science Based Targets (SBTi).

Condiția prealabilă pentru circuitul închis al bateriei este să fie disponibil suficient material reciclat. Pentru a se asigura că acest lucru se întâmplă și în viitor, MAN lucrează în prezent cu compania-mamă TRATON SE și cu COE (Centrul de Excelență) la Volkswagen AG la concepte care vor permite cicluri închise. Scopul aici este de a se asigura că suficient reciclabil este disponibil pentru bateriile noi în viitor, pentru a îndeplini valorile țintă ale noii Directive a Uniunii Europene privind Bateriile (BattVO).

În 2023, MAN Truck & Bus a devenit, de asemenea, partener al rețelei de start-up-uri din München, Circular Republic, pentru a se apropia de obiectivul Battery Closed Loop. Circular Republic este parte a UnternehmerTUM GmbH și și-a propus să aducă împreună companii consacrate și start-up-uri pentru a implementa și dezvolta mai departe inovațiile în economia circulară. Într-un prim proiect sub conducerea Circular Republic, MAN lucrează împreună cu alți parteneri de cooperare dezmembrarea semi automatizată a bateriilor de tracțiune și reciclarea modulelor de celule.

23 Feb 2024