Featured

Cooperare nouă: Motor MAN D3876 pentru compactorul de zăpadă PistenBully 800

MAN Engines va echipa compactorul de zăpadă PistenBully 800, produs de Kässbohrer Geländefahrzeug AG, cu motorul său MAN D3876, special adaptat pentru utilizarea alpină.

15 May 2023

”Motorul nostru de înaltă performanță MAN D3876 a fost modificat pentru PistenBully 800 pentru a i se îmbunătăți capabilitatea de pornire la rece, pentru a putea fi folosit la altitudini de până la 2.500 de metri și pentru a suporta înclinări extreme”, spune Werner Kübler, șef de Inginerie la MAN Engines. Michael Kuhn, șef de Dezvoltare la Kässbohrer Geländefahrzeug AG, este foarte mulțumit de rezultatul cooperării: ”Modelul PistenBully 800 setează noi standarde în pregătirea pârtiilor. Motorul MAN D3876 și echipa de dezvoltare a MAN Engines au o contribuție importantă la acest rezultat”.

MAN D3876 este cel mai puternic motor diesel cu 6 cilindri din portofoliul MAN Engines. Cu o cilindree de 15,3 litri, motorul lui PistenBully 800 oferă un cuplu maxim de 2.900 Nm și o putere de 612 CP (450 kW). Un factor decisiv pentru această performanță este turbina cu geometrie variabilă, care optimizează răspunsul dinamic în gama de viteze specifică aplicațiilor off-road. În plus, tehnologia are avantajul dezvoltării cuplului și puterii maxime pe o plajă mai largă de turații. Astfel, cel mai puternic PistenBully din portofoliul de serie va oferi performanțe de încredere și pe cele mai abrupte pante.

Pentru a face față temperaturilor de până la -30° Celsius, strategia de combustie la pornirea motorului a fost de asemenea modificată. Iar pentru lucrul la altitudini mari, unde aerul este mai rarefiat, inginerii MAN au reproiectat componentele de alimentare cu aer. De asemenea, specialiștii în motoare off-road de la MAN Engines au optimizat baia și pompa de ulei pentru a suporta unghiuri de înclinare de până la 45° pe toate părțile.

Toate motoarele D3876 sunt echipate cu o rampă de injecție comună care operează la o presiune de 2.500 de bar. Presiunea înaltă garantează calitatea atomizării carburantului, care duce la reduceri semnificative de consum. De exemplu, motorul MAN D3876 montat pe PistenBully 800 oferă un cuplu mai mare cu 30% și un consum mai mic cu 9% pe metru cub de zăpadă mutată decât toate celelalte compactoare disponibile în prezent pe piață.

În afară de consumul mic, MAN D3876 respectă standardul de emisii EU Stage V și poate fi alimentat cu biodieselul HVO în orice proporție, pur sau amestecat cu motorină convențională. HVO (ulei vegetal hidrogenat), supranumit și motorină regenerabilă, asigură o combustie curată cu emisii de CO2 mai mici cu până la 90% față de motorina clasică.

În viitorul, motorul de 15,3 litri va putea fi alimentat și cu hidrogen, MAN testând deja în acest sens conceptul H4576, bazat pe D3876. ”Suntem pregătiți să integrăm motoarele cu combustie alimentate cu hidrogen în aplicațiile off-road. Când piața va fi pregătită, MAN Engines va oferi soluția potrivită”, spune Mikael Lindner, șeful MAN Engines.

15 May 2023