Featured

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea în megawați pentru prima dată pe eTruck

  • Prima demonstrație publică de încărcare cu peste 700 kW și 1.000 A cu un camion electric
  • Primul prototip al Sistemului de Încărcare în Megawați (MCS) de la ABB E-mobility în Germania

09 Apr 2024
  • Testare comună a sistemului de încărcare MCS la centrul de dezvoltare MAN din München
  • Timp de încărcare a bateriei: de la 10 % la 80 % în aproximativ jumătate de oră
  • Încărcarea MCS extinde autonomia în timpul pauzei legale de conducere cu aproximativ 300 până la 400 km1

La premiera MCS din München: Dr. Markus Söder, Președintele Guvernului Bavariei, Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, și Michael Halbherr, CEO al ABB E-mobility.

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit utilizarea în premieră a Sistemului de Încărcare în Megawați - Megawatt Charging Station astăzi, în prezența Președintelui Guvernului Bavariei, Dr. Markus Söder. Camionul electric MAN eTruck a fost încărcat cu mai mult de 700 kW și 1.000 A la o stație de încărcare MCS de la ABB E-mobility. Dr. Markus Söder, Președintele Guvernului Bavariei: „Bavaria pe drumul către mobilitatea viitorului: astăzi, semnalul de start a fost dat pentru prima stație de încărcare în megawați pentru camioane electrice la MAN în München. Aceasta este o mobilitate ecologică și economică de ultimă generație care este dezvoltată în Bavaria. Trebuie să punem industria internă într-o poziție competitivă. Inovația și tehnologia asigură viitorul."

Premiera încărcării în megawați a fost semnalul de start pentru un element esențial al tranziției către mobilitatea prietenoasă cu mediul în sectorul vehiculelor comerciale și pentru electrificarea reușită a autobuzelor și camioanelor. În special în transportul pe distanțe lungi naționale și internaționale sau în situațiile de încărcare și descărcare, camioanele electrice și, în viitor, autocarele electrice vor avea nevoie de un încărcător MCS rapid în timpul pauzei legale de conducere. Noua tehnologie completează astfel soluțiile existente: Încărcarea în depou cu capacități de încărcare mai mici va juca în continuare un rol central în viitor.

Cele două companii au demonstrat la centrul de dezvoltare MAN din München că încărcarea MCS funcționează deja astăzi. Unul dintre primele puncte de încărcare în megawați din Germania a fost instalat acolo de ABB E-mobility. „Cu MCS, transportul sustenabil pe distanțe lungi cu camioane și autobuze va fi posibil în viitorul apropiat. Am dovedit acest fapt astăzi. Chiar dacă încă arătăm un prototip aici: Cu noul standard MCS, nu doar că am dublat amperajul, dar și capacitatea de încărcare în doar câțiva ani. Pentru a realiza tranziția energetică în transport, avem nevoie de soluții durabile, fiabile și economice. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să gândim integrativ și să lucrăm împreună. Demonstrația de astăzi este și rezultatul unei strânse colaborări între MAN și ABB E-mobility și întreaga industrie," a declarat Michael Halbherr, CEO al ABB E-mobility.

Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, a reiterat apelul său pentru mai multă viteză în extinderea infrastructurii de încărcare în timpul premierei încărcării în megawați: „Scopul este de a avea 30.000 de puncte de încărcare MCS în Europa până în 2030, aproximativ 4.000 dintre ele în Germania. Astăzi am pus în funcțiune unul dintre primele puncte de încărcare. Nu mai avem mult timp să le instalăm. Camioanele electrice sunt disponibile, încărcarea în megawați funcționează. Acum avem nevoie de semnale clare din partea politicienilor, nu în ultimul rând pentru a câștiga încrederea clienților noștri în favoarea electrificării. Acum trebuie să construim și să extindem infrastructura rapid."

Noul standard de încărcare în megawați MCS este proiectat tehnic pentru capacități de încărcare de până la 3,75 MW la 3.000 de amperi (A). Astăzi, ABB E-mobility și MAN au demonstrat puterea de încărcare de peste 700 kW cu prototipul tehnologiei de încărcare. Odată cu finalizarea standardului MCS, capacitățile de încărcare de peste un megawatt vor fi deja posibile. Aceasta va duce la o îmbunătățire semnificativă a timpilor de încărcare. În comparație, stațiile de încărcare de astăzi cu standardul CCS (Sistem de Încărcare Combinat) pot fi folosite de mașini și vehicule comerciale și oferă o capacitate maximă de încărcare de 400 kW la 500 A. Procesul de standardizare internațional pentru MCS  este așteptat să fie finalizat în acest an. ABB E-mobility și MAN au contribuit cu expertiza lor la crearea standardului MCS în cadrul asociației internaționale a industriei CharIN.

Este nevoie de multă energie pentru încărcarea MCS - acesta este adevărul. Atunci când circulă atât de multă electricitate, infrastructura din spatele punctelor de încărcare vizibile, conexiunile la rețea și cerințele de spațiu, de exemplu, la stațiile de servicii de pe autostradă, parcările sau stațiile de camioane, joacă un rol cheie. Extinderea rețelei și digitalizarea rețelelor sunt nu numai esențiale pentru alimentarea viitoare cu energie regenerabilă, ci și o premisă pentru infrastructura de încărcare.

Celebrând viitorul încărcării vehiculelor comerciale: Dr. Frederik Zohm, CTO al MAN Truck & Bus, Michael Halbherr, CEO al ABB E-mobility, Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, și Dr. Markus Söder, Președintele Guvernului Bavariei.

Stația de încărcare MCS de la ABB E-mobility și noul camion electric MAN eTruck.

09 Apr 2024